eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: bpiautosok.hu

Olyan sokan hajtanak a villamossínekre, hogy lépett a BKK

A közlekedés biztonságát növelő intézkedésekkel segíti a villamosok közlekedését a közlekedési vállalat.

A fővárosi közlekedésben visszatérő jelenség, hogy a közúton közlekedő gépjárművek figyelmetlenségből a villamospálya zárt részére hajtanak. Az elmúlt másfél évben mintegy 120 esetben fordult elő ilyen esemény, melynek több mint 40 százaléka az egész város átszelő, napi 200 ezer utast szállító 1-es és 3-as villamosvonalakat érintette - számolt be a helyzetről a Budapesti Közlekedési Központ.

A villamos magasvágányon fennakadó gépjárművek – amellett, hogy a jármű sérül és mozgásképtelenné válik – akadályozzák a villamosok haladását. Az így kieső járatok pótlása autóbusszal történik, azonban ezek helyszínre érkezése időbe telik. Ezáltal viszont nő az utazási idő, az utasoknak pedig kényelmetlenséget okoz az átszállás. Egy ilyen baleset órákra is megbéníthatja a közösségi közlekedést, hiszen a műszaki mentéssel a probléma megoldása nem ér véget, a menetrend szerinti közlekedés helyreállítása több időt vesz igénybe.

A Budapesti Közlekedési Központ, a Budapest Közút Zrt., valamint a BKV Zrt. közösen tesz lépéseket azért, hogy csökkenjen a villamosvágányra hajtó autók száma. A közlekedési társaságok Budapesten eddig még csak korlátozott számban és néhány helyen használt ilyen irányú intézkedéseiket további helyszínekre is kiterjesztik: felfestéssel, táblázással és rugalmas fényvisszaverő műanyag oszlopokkal növelik a kritikus csomópontok és helyszínek láthatóságát, valamint egyértelművé teszik, hogy az adott szakaszon milyen közlekedési helyzetre számíthatnak a gépjárművezetők.

Tavaly áprilisban a 3-as villamos vonalán vezettek be először hasonló megoldásokat. A kezdeményezés pozitív tapasztalatai alapján 2021. tavaszán a leginkább érintett helyszíneken burkolati jel, illetve útszegély-festés történt, továbbá különböző fényvisszaverő háttérrel ellátott táblákat és rugalmas, elhajló oszlopokat helyeztek ki több, összesen 8 helyszínen az 1-es, a 3-as, a 37-es és az 51-es villamosok vonalán, emellett az 59-es villamos vonala mentén, az Érdi úti kanyarban szalagkorlátot is építettek.

A biztonságos közlekedést segítő eszközöket továbbra is alkalmazni fogják, a munka a leginkább érintett helyszínek felkutatásával, illetve a beavatkozások egységesítésével folytatódik - közölte a BKK.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×