Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Nyitókép: Facebook

Hogy kerül egy autó a forgalommal szembe? A rendőrség megmondja

Az utóbbi napokban két szembehajtásos esetet is rögzítettek. A rendőrség adatai szerint az elmúlt években tíz személyi sérüléses baleset történt amiatt, mert valaki a forgalommal szemben haladt a magyar utakon.

Egy kamion az M5 bevezetőnél lévő Auchan áruháznál hajtott fel rossz irányba az autópályára, majd vélhetően kilométerek után terelték le – írtuk meg vasárnap egy olvasónk beszámolója és videója alapján.

A hétvégén egy másik eset is nagy visszhangot váltott ki: a 8-as főúton a Balaton felé vettek videóra egy forgalommal szemben haladó kocsit. A rendőrök megállították és visszafordították a sofőrt.

Az ORFK Rendészeti Főigazgatóság és az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály szakemberei összegyűjtötték a szembehajtásos eseteket, és feldolgozták a helyzetjellemzőket. A cél az volt, hogy ellenőrizzék, vannak-e összefüggések az esetek között, létezik-e valamiféle szabályszerűség, amelyből kiindulva fokozható a biztonság az útjainkon.

A kreszvaltozas.hu oldalon megjelent kutatás szerint 2016 és 2019 között

43 olyan szembehajtásos eset történt, amely a rendőrség tudomására jutott.

Főleg éjszaka történtek ezek az esetek, amelyek közel 30 százalékában a szabálytalanságot elkövető autósok egyszerűen útiránytévesztés miatt „visszafordultak” az útszakaszon. További 25 százalék a felhajtónál tévesztette el a helyes útvonalat, és tévesen a lehajtón hajtott fel az ellenirányú forgalmú útra. A téves pályatesthasználat okai között szerepel a terelésből való téves kihajtás is.

A legtöbb eset az M6 autópályán történt, mindegyik a Tolna megyei szakaszon, ám egyikből sem lett baleset. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében az M3-ason is sok szembehajtót állítottak meg a rendőrök.

Kábítószer hatása alatt elkövetett szabálysértés gyanúja négy esetben merült fel, ezek Pest megyében fordultak elő. Alkoholos befolyásoltság hat esetben merült fel, ebből két esetben együtt a kábítószer fogyasztás gyanújával.

Szándékosság gyanúja egy esetben sem volt indok, de a helyismeret hiánya előfordult.

Olyan eset nem történt, hogy a jármű navigációs rendszere, vagy a vezető személyes navigációs eszköze hibásan vezette volna fel az autóst a szembeforgalomba.

Többségében személyautóval hibáztak, a vezetők nagy része férfi, hét esetben rontott női sofőr. Kilenc alkalommal külföldi autós nézte el az irányt. Az esetek több, mint 35 százalékában idős korú volt a járművezető.

  • A legnagyobb megtett távolság a forgalommal szemben a vizsgált négy évben 100 km (M5),
  • a második legtöbb 68 km (M0-s körgyűrűn),
  • a harmadik legtöbb 34,5 km (M1),
  • a negyedik 14 km (M7),
  • az ötödik 7 km (M3).

A lehosszabb távot egy 27 éves, a gyanú szerint kábítószeres hatás alatt álló magyar nő tette meg az M5-ösön. A második ebben a sorban egy román nő, a harmadik legtöbbet helytelenben autózó egy szlovák férfi volt, a negyedik egy 75 éves magyar nő, akit aznap minősített vezetésre alkalmatlannak az orvosi felülvizsgálat. Az ötödik egy kábítószer-fogyasztással gyanúsított magyar 27 éves férfi.

A téves felhajtások miatt 10 személyi sérüléses baleset történt a rendelkezésre álló adatok alapján.

Címlapról ajánljuk

Porschék tömkelege mondta be az unalmast Oroszországban

Több száz Porschéról van szó, ami nagyon kellemetlen helyzetbe hozta az orosz forgalmazókat. Bizonyos sufnituning módszerekkel sikerült ugyan egyeseknek életet lehelniük az autójukba, azonban ezek csak ideiglenes megoldások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×