eur:
397.64
usd:
363.41
bux:
89701.64
2025. március 19. szerda Bánk, József

Ismert influenszert büntetett milliókra a GVH

Berki Renáta nélkül reklámozta egy cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásában Berki Renáta Instagramon közzétett posztjait vizsgálta, melyekkel az influenszer egy óra- és ékszerkereskedő vállalkozás, a NEXT-TIME Kft. termékeit népszerűsítette hónapokon keresztül. Bár a véleményvezér ellenszolgáltatást kapott a megjelenésért, a fogyasztók ezt nem ismerhették fel a bejegyzésekből.

Ezzel a hirdető és az influenszer megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló törvényt, mely alapján a közöttük lévő kereskedelmi viszonyt egyértelműen, közérthetően és jól észlelhetően a fogyasztók tudomására kell hozni.

A vizsgálat feltárta azt is, hogy az influenszernek az órakereskedő céggel kötött megállapodása alapján egyébként szerződéses kötelezettsége lett volna a posztok reklámként való megjelölése. Ez nem mentesíti azonban a hirdető vállalkozást sem: mivel a bejegyzésekben szereplő áru értékesítése, eladásának ösztönzése közvetlenül érdekében állt, a jogszabályi rendelkezések alapján egyaránt felelős a bújtatott hirdetésekért.

A GVH Berki Renáta cégére, a B&B Media Group Kft.-re 2,2 millió forint, míg a NEXT-TIME Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re 1,2 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki. A hatóság a bírság kiszabásakor enyhítő körülményként vette figyelembe vette, hogy a véleményvezér az eljárás alatt a jogszabályokhoz igazította gyakorlatát és minden kérdéses posztjába utólag beillesztette a #reklám megjelölést. A kereskedő cég is önként befejezte a vizsgált reklámozást – áll a GVH közleményében.

Címlapról ajánljuk

"Félfegyverszünet" - Bő másfél órás telefonbeszélgetésen van túl Donald Trump és Vlagyimir Putyin

A Kreml közlése szerint "folytatódnak az egyeztetések". Washington szerint a tárgyalás "jól halad”. Értesülések szerint Vlagyimir Putyin belemehetett abba, hogy 30 napon át nem támadja az ukrán kritikus energiainfrastruktúrát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.19. szerda, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Új területen jelenik meg az Nvidia

Új területen jelenik meg az Nvidia

A Yum Brands, a Taco Bell, KFC és Pizza Hut éttermek tulajdonosa együttműködési megállapodást kötött a technológiai óriás Nvidiával, hogy felgyorsítsa a mesterséges intelligencia alkalmazását éttermeiben. A partnerség révén AI-alapú rendelésfelvétel és teljesítményértékelés valósulhat meg - számolt be a Cnbc. Az Nvidia számára ez az első éttermi partnerség.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×