Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: BKV/Horvath_Bence

Tíz nap múlva leállhat a 3-as metró felújítása

Veszélybe kerülhet a 3-as metró felújítása – közölte a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes. Az állomásokat felújító cég 18 milliárd forintos többletpénzt követel, Tüttő Kata szerint jogtalanul.

Veszélybe kerülhet a 3-as metró felújítása, mert az alagútfelújítást végző cég 18 milliárd forintos pluszpénzt követel az állomások felújításának csúszása miatt – írta Tüttő Kata városüzemeltetési-főpolgármester-helyettes Facebook-bejegyzésében. A fővárosi politikus kiemelte, hogy le is állhat az észak-déli metró rekonstrukciója. Tüttő Kata szerint a követelés túlzó, és az Európai Unióhoz fordul, mert úgy látja, hogy a Swietelsky Vasúttechnika Kft.

megzsarolta a Városházát azzal, hogy leállítja a metrófelújítást, ha nem kap azonnal 18 milliárdot.

A városüzemeltetési-főpolgármester-helyettes bejegyzéséből kiderül, hogy a 3-as metró alagútfelújítási munkáira 47,8 milliárd forintért leszerződött társaság 18 milliárd forintos többletkövetelést nyújtott be a BKV-nak, arra hivatkozva, hogy az állomásfelújítási közbeszerzések csúsztak. A metró felújítása nem egy szerződés keretében zajlik, hanem három külön szerződés alapján újítják fel az északi, a déli és a középső szakasz állomásait, és közben zajlik külön szerződés alapján a teljes alagút rekonstrukciója is.

Tüttő Kata szerint a BKV vezetése hónapok óta próbál tárgyalni a Swietelsky Vasúttechnika Kft képviselőjével, mert az állomásfelújítási közbeszerzések csúszása miatt valóban lehet elismert többletköltség, de nem 18 milliárd forint: mérnökök szerint a cég által benyújtott követelés több mint felét nem lehet szakmailag alátámasztani – tette hozzá a főpolgármester-helyettes. Tüttő Kata kiemelte, hogy nem hagyják magukat beszorítani, és mivel európai uniós támogatással megvalósuló projektről van szó, ezért az Európai Bizottsághoz fordulnak.

A fővárosnak igyekeznie kell, mert az alagútfelújításra kötött szerződés 10 nap múlva, július 24-én lejár, és ha addig nem sikerül megállapodni az alátámasztható költségekről és a szerződés meghosszabbításáról, akkor a Swietelsky levonulhat és az alagútfelújítási munkák leállhatnak. Ha pedig leáll a munka, akkor a beruházás kicsúszik az európai uniós és állami támogatási határidőből, ezért elveszhet a felújításra kapott támogatás.

Korábban Bolla Tibor a BKV vezérigazgatója az InfoRádiónak beszélt a beruházás ütemezéséről is. Akkor azt mondta, a tervek szerint novemberre befejeződik a déli szakasz felújítása, és teljes egészében elkezdődhet a középső szakasz rekonstrukciója. Akkor, a koronavírus-járvány kitörése után nem sokkal még ütemterv szerint haladt a munka a vezérigazgató szerint.

A BKV jelezte, hogy a héten már újabb két állomáson halad át megállás nélkül a 3-as metró. A felújítási munkák a Corvin-negyednél és a Semmelweis Klinikáknál folytatódnak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×