Az ügyfelek biztonsága, valamint az esetleges bankkártyás visszaélések megelőzése érdekében a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a weboldalain végzett bankkártyás vásárlások esetében 2019. április elsejével bevezeti – az állami vállalatok körében az elsők között – a kétszintű ügyfélhitelesítést - közölte a társaság.
A bank minden egyes e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlási, fizetési tranzakció esetén megerősítő kódot küld az érintett bankkártyához tartozó, a kártyakibocsátó banknál megadott telefonszámra.
Az ügyfél - a már megszokott kártyaadatok (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) mellett - ezzel a kóddal tudja megerősíteni és végrehajtani a NÚSZ online felületein kezdeményezett pénzügyi műveletet, és befejezni az elektronikus fizetést.
A közleményben kiemelték:
az ügyfeleknek ellenőrizniük kell a kártyakibocsátó bankjuknál megadott telefonszámukat, hogy valóban jó mobilszámra menjen a bank üzenete.
A NÚSZ online felületein tavaly több mint 800 ezer tranzakciót hajtottak végre, közel 60 milliárd forint értékben.