INFORÁDIÓ 
2019. október 20. vasárnap
Vendel

máv

forgalom

utas

Budapest, 2017. március 17. A MÁV Start Zrt. korszerű elektromos meghajtású Stadler FLIRT vonatszerelvényei találkoznak a Déli pályaudvarra be- és kivezető vonalszakaszon. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.

Toplistákat adott ki a MÁV

Infostart

Három fővárosi elővárosi vonalon utaztak a legtöbben 2018-ban.

Csaknem 2,4 millióval nőtt a három legforgalmasabb vasútvonal utasszáma tavaly: a Budapest–Vác–Szob, a Budapest–Cegléd–Szolnok, valamint a Budapest–Székesfehérvár vasútvonalon összesen 34,6 millió ember utazott 2018-ban - közölte a MÁV Start. A szolgáltatási színvonal javításának és a fejlesztéseknek köszönhetően a tíz legforgalmasabb vonalon 2,8 millióval emelkedett az utasok száma 2017-ről 2018-ra.

A három legnépszerűbb vasútvonal – ezeken utaztak a legtöbben 2018-ban:

  • A Budapest–Vác–Szob vonalon a 2018-as utasszám 620 ezerrel haladta meg a 2017-est, megközelítve a 12,6 millió főt. Ezzel átvette a legforgalmasabb vasútvonal címet az előző években vezető Budapest–Cegléd–Szolnok vonaltól.
  • A Budapest–Cegléd–Szolnok vonalon a növekedés 300 ezer fő volt, az utasszám így 12,5 millió főre nőtt 2018-ban.
  • A Budapest–Székesfehérvár vonalon jelentős, közel másfél milliós növekedést jelentett, hogy a pályafelújítási munkák már nem zavarták a vonatközlekedést. A vonalon 2018-ban 9,4 millióan utaztak.

A tíz legnépszerűbb magyarországi vasútvonalon az előzetes számok alapján 2018-ban összesen 74 millióan utaztak. Ez 2,8 millióval haladja meg a 2017-es eredményeket.

A 10 legnagyobb utasforgalmú vonal (a 2018-as utasszámok sorrendjében):

  1. Budapest–Vác–Szob
  2. Budapest–Szolnok;
  3. Budapest–Székesfehérvár
  4. Budapest–Újszász–Szolnok
  5. Budapest–Cegléd–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony
  6. Budapest–Hegyeshalom–Rajka
  7. Budapest–Tatabánya
  8. Budapest-Miskolc–Nyíregyháza
  9. Budapest–Esztergom
  10. Budapest–Hatvan

A 2018-as év végi adatok alapján a legjelentősebb mértékű utasforgalom-emelkedés az elővárosban a Budapest-Déli–Tatabánya szakaszon volt, ahol tavaly 18 százalékkal választották többen a kötöttpályás közlekedést, mint 2017-ben. (A vonalon 2018-ban közel 4,8 millióan utaztak.) Csak kismértékben marad el ettől a székesfehérvári vonal 18 százalékos növekedése, az esztergomi vonalon pedig 17 százalékkal nőtt az utasforgalom. Mindkét vonalon rekordszámú – a székesfehérvárin 9,4, az esztergomin 3,9 millió – utas vásárolt menetjegyet.

A kunszentmiklós-tassi vonalon szintén jelentős, 15 százalékos emelkedés történt 2017-ről 2018-ra. A vonalon utazók száma tavaly meghaladta az 1,8 milliót.

Az utóbbi években folyamatosan nőtt a MÁV-START utasszáma országos szinten, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró. A jegy- és bérletvásárlási szokásokban az előző években megfigyelt pozitív tendenciák 2018-ban is folytatódtak: nőtt a teljes árú menetjegyek és dolgozói bérletek értékesítése. Már minden ötödik utas automatából, interneten vagy Vonatinfó alkalmazásból vásárolta a jegyét.

Nyitókép: MTI: Jászai Csaba
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018