A Bolla Tibor, a társaság vezérigazgatója által jegyzett, az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményben azt írták: ismételten kijelentik, hogy az orosz fél mind a 37 szerelvényt leszállította a közöttük fennálló szerződés szerint, és a szerelvények azóta az üzembe helyezési engedélyeket is megkapták.
Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi közgyűlési képviselője budapesti sajtótájékoztatóját követően az MTI-nek telefonon azt mondta: az internetre két napja kikerült, a Metróért Egyesület által felfedezett fotók alapján a 3-as vonal szerelvényei nem felújítottak, hanem újak. Kijelentette: a DK szerint lelepleződött a "nagy metróátverés", ezért feljelentést tesznek a 3-as metrókocsik felújítása ügyében.
A felújított metrószerelvényekkel összefüggésben a nap folyamán V. Naszályi Márta, Párbeszéd fővárosi képviselője pedig közgyűlési vizsgálóbizottság felállítását követelte annak kiderítésére, hogy a 3-as metró vonalára érkező szerelvényeket valóban felújították-e vagy azok teljesen új szerelvények.
A BKV Gy. Németh Erzsébet szavaira reagálva hangsúlyozta: az M3-as metrószerelvények felújítását végző orosz partner garantálja a felújított szerelvények 30 éves élettartamát. A felújítás keretében minden szerelvényt átvizsgáltak, és amennyiben szükséges volt, szerkezeti elemek cseréjét is végrehajtották.
A korszerűsítés keretein belül megtörtént többi között a járművek korrózióvédelme, újrakábelezése, a részegységeket rezgésgátló, hőszigetelő, hangszigetelő bevonattal látták el. A vontatómotorok cseréje által lényegesen javult a járművek energiafelhasználása, a hajtásrendszer korszerűsítésével megvalósul az elektronikus visszatáplálás, amely a járművek működését energiatakarékosabbá teszi, és a szerelvények üzemeltetésének környezeti terhelése a lehető legminimálisabb lesz - részletezték a végrehajtott intézkedéseket és azok következményeit.