Infostart.hu
eur:
389.05
usd:
331.28
bux:
0
2025. december 18. csütörtök Auguszta

Kétmilliárd forint húsvéti csokira

Elérte a 2 milliárd forintot a húsvéti szezonális édességek piaca Magyarországon; és további bővülésre lehet számítani.

Az ACNielsen legfrissebb felmérése szerint a növekedési ütem gyorsul. Míg 2004-ben még csak 2 százalékkal bővült a húsvéti szezonális termékek forgalma, 2005-ben már 7 százalékkal.

A piackutató adatai alapján a kereslet növekedése mennyiségben is érzékelhető, tavaly ugyanis a fogyasztók 700 tonnával több húsvéti édességet vásároltak, mint egy évvel korábban.

A kutatások eredménye azt mutatja, hogy az átlagárak csökkentek. Egy darab csokoládé tojás 2003 márciusában még átlagosan 103 forintba került, tavaly áprilisban pedig 75 forint volt.

Ennek részben az is oka, hogy nagy mennyiségben került a piacra alacsony önköltségű, kakaómasszából készült termék.

Halbritter Mátyás, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint a húsvéti édességek átlagára a tavalyihoz képest lényegében változatlan maradt, de nagy szóródást mutatnak a minőségtől, a márkától és az értékesítési helytől függően.

Húsvét előtt mintegy 2.800 tonna csokoládé figura és 500-600 tonna tojásdrazsé fogy a boltokban.

Idényjellegű csokoládé figurából évente mintegy 7.000 tonnát vásárolnak a magyarok, és ennek mintegy 40 százaléka a csokoládéból vagy kakaómasszából készült nyuszi, bárány és csibe.

A hazai édességpiac termelői áron mintegy 100 milliárd forintos, az export és az import aránya gyakorlatilag megegyezik. Az ágazat mintegy hét-nyolcezer főt foglalkoztat.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Ahogy az autóknál a biztosítás, úgy válnak lassan kötelezővé a kibervédelmi intézkedések a cégeknél

Ahogy az autóknál a biztosítás, úgy válnak lassan kötelezővé a kibervédelmi intézkedések a cégeknél

A digitalizáció és automatizáció a hatékonyságnövelés jól ismert eszközei, sőt, ma már elképzelhetetlen ezek nélkül bármely iparágban sikeresen működni. A big data ugyanakkor soha nem látott sérülékenységet hozott a cégek üzletmenetébe, nem véletlen, hogy már szabályozási oldalról is kötelezik a cégeket (NIS2, DORA) a megfelelő kiberbiztonsági intézkedések végrehajtására. Az IT-biztonsági szolgáltatásokat nyújtó ViVeTech Nyrt. vezérigazgatója, Márton Miklós szerint, hasonlít a helyzet a biztosítási piachoz: sokak számára fölösleges kiadásnak tűnhet erre pénzt áldozni, amíg az incidens be nem következik. Nem véletlen, hogy amikor a médiában végigfut egy súlyos adatlopási vagy szivárgási ügy híre, hirtelen megugranak a cég megkeresései, amely a robbanásszerűén fejlődő iparágban tavaly 1,4 milliárdos rekordbevételt ért el, idén pedig további 20-25 százalékos növekedésre számítanak. Az pedig csak tovább növeli az iparág súlyát, hogy már egy hitelbírálatnál is része a banki kockázatértékelésnek egy adott vállalat rendszereinek sérülékenysége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×