Az autópályákon fellépő torlódások évente összesen 288 millió euróba kerülnek a gépkocsi-tulajdonosoknak, ugyanis ekkora összegű benzin megy szabályosan füstbe a várakozások során. Mint a tekintélyes közlekedési kutató, Frank Schmid tanulmánya kimutatja, évente 160 ezer alkalommal lép fel közlekedési dugó a többsávos autópályákon.
Ennek során egy év alatt 714 ezer tonna környezetkárosító szén-dioxid kerül a levegőbe. A szakértő kiszámította azt is, hogy az autósok összesen 320 ezer órát rostokolnak forgalmi torlódásokban.
Mindez jelentősen csökkenteni lehetne, ha következetesebben használnák a modern technika lehetőségeit, és ütemesebben folyna az autópályák szélesítése. A Bildzeitung című bulvárlapban megjelent tanulmány szerint a dugók kialakulásában jelentős szerepet játszanak az időjárási viszontagságok, valamint a balesetek is.
Ezzel kapcsolatban Sigmar Gabriel közlekedési miniszter ismét a sebességkorlátozás bevezetése ellen foglalt állmást. Azonban úgy vélte: idővel Németországban sem lehet majd korlátozás nélkül száguldozni az autópályákon.
A legtöbb európai országban 120 vagy 130 kilométer az autópályákon megengedett óránkénti sebesség felső határa.