eur:
393.14
usd:
366.26
bux:
66809.3
2024. április 26. péntek Ervin

Tavaly 503 milliárd forint ment el reklámra

Tavaly 502,68 milliárd forintot költöttek Magyarországon reklámra, 14 százalékkal többet, mint 2004-ben, közölte a TNS Media Intelligence.

A listaáron számolt ráfordítások toplistáját az Unilever vezeti, amely 9 százalékos éves növekedéssel 16,24 milliárd forintot költött reklámra.

A második helyezett Procter and Gamble 14,7 milliárd forintos reklámköltése 41 százalékkal volt több, mint 2004-ben. A Magyar Telekom pedig egy év alatt 25 százalékkal, 12,96 milliárd forintra növelte a reklámráfordításait, amivel a harmadik helyre került.

Az internetes reklámpiacot a TNS Media Intelligence 5,7 milliárd forintra becsüli a piaci szereplők jelentései alapján, és ennek mintegy 40 százaléka a bankok hirdetéseihez köthető. Ennek ellenére ennek a listának az élén három Magyar Telekom-cég áll, a T-Com, a T-Mobile és a T-Online összesen 665 millió forint költéssel.

Az összes reklámköltésből a legnagyobb arányban, 10 százalékban a távközlési reklámok részesedtek, igaz éves szinten a legkisebb arányban, mindössze 9 százalékkal nőttek.

A gépjárműreklámok aránya 8 százalékot tett ki az összes reklámköltésből, és a listaáron 39,06 milliárd forint 24 százalékkal volt több mint egy évvel korábban.

Éves összehasonlításban a gyógyhatású készítmények és recept nélküli gyógyszertermékek, valamint a pénzintézetek reklámköltései növekedtek a legnagyobb mértékben: 52 százalékkal, illetve 55 százalékkal. Az előbbi értéke elérte a 34,66 milliárd forintot, a bankoké pedig 31,48 milliárd forint volt.

A bankok közül a nevet és arculatot váltó K+H, a CIB és az OTP megduplázta, illetve az Erste közel megháromszorozta reklámköltését.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Ítéletet mondanak Magyarországról - Hogyan hat ez a forintra?

Ítéletet mondanak Magyarországról - Hogyan hat ez a forintra?

Az amerikai GDP adatok csütörtökön a forint piacán is nagyobb elmozdulásokat hoztak, a kezdeti gyengülést követően azonban gyorsan magára talált a hazai fizetőeszköz: az euróval szemben egy, a dollárral szemben pedig kéthetes csúcsra erősödött a magyar deviza. A pénteki nap is hozhat azonban nagyobb kilengéseket, ugyanis délután Amerikából fontos inflációs adat érkezik, emellett pedig este az S&P Global Ratings ismerteti új adósbesorolását Magyarországról.  Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 26. 10:54
×
×
×
×