Bár a közvélemény-kutatók kérdésére a legtöbb magyar azt válaszolja, hogy magyar termékeket vásárol, a hazai gyártók egyre rosszabb helyzetbe kerülnek - mondta az InfoRádiónak a GfK emocionális marketingkutatásainak vezetője, hozzátéve: ez a kettősség jellemzi az emberek gondolkodását.
Steigervald Krisztián közölte: kutatásuk során a magyarok kiemelkedő számban állították, hogy a márkázott termékeket szeretik, és hogy a márka sokkal fontosabb, mint a funkció. Az élelmiszerekkel kapcsolatban hasonlóképpen nyilatkoztak: nem számít az ár, a lényeg, hogy a termék márkás legyen.
A megkérdezettek válaszai ugyanakkor ellentétben állnak a hétköznapi gyakorlattal - fűzte hozzá a kutatásvezető, aki szerint a magyarok az elvárásoknak akarnak megfelelni, ezért mutatnak sokkal rózsaszínebb képet a valóságnál. A GfK munkatársa szerint ezt jól példázza, hogy a nemzetközi márkák közül a magyarok kedvence a National Geographic.
A magyarok nem látnak példaképeket maguk körül: nem akarnak sportolók lenni, mert azok eredményei, szerintük, csak néhány hétig jelentenek szenzációt, de nem lennének híres színészek sem, hiszen nehéz olyat találni, akit az egész társadalom elfogad. Ugyanez a helyzet az üzletemberekkel - mondta Steigervald Krisztián.
A magyar irigy és kettős mércével mér: elvárja, hogy megkapjon bizonyos dolgokat, ám, ha azokat más kapja meg, az már jóval kevésbé tetszik neki - tette hozzá a GfK emocionális marketingkutatásainak vezetője.
Hanganyag: Herczeg Zsolt