A Nyugati pályaudvarral kapcsolatos tervekről egyelőre annyit tudni, hogy a vágányokat kijjebb helyeznék az Eiffel-csarnokból, ahol egy zárt közösségi teret hoznának létre, presszókkal, kiülős-teraszos részekkel.
A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) elnöke szerint a nyugat-európai mintákat kellene követni, ahol kivették a vasúti közlekedést a 19-20. század fordulóján épített fejpályaudvarokból, és kulturális célokra hasznosították az elegáns, jó minőségű épületeket.
A Nyugati esetében is el tudnám ezt képzelni, és nagyon boldog lennék, ha el lehetne érni a kulturális hasznosítást - hangsúlyozta Mezős Tamás.
A KÖH vezetője ezzel szemben határozottan ellenzi, hogy vendéglátó funkciót, a West Endhez kapcsolódó szórakoztató negyedet telepítsenek az Eiffel-csarnokba.
Ha a vendéglátás és a pályaudvar funkció együtt merül fel, az az én fejemben egybeesik a resti fogalmával, és isten ments, hogy valami ilyen funkció kerüljön a csarnokba - fogalmazott Mezős Tamás.
Lehet ott presszó, vagy étterem, de ez egy akkora csarnok, amit elég nehéz megtölteni 15 presszóasztallal, 115 asztal pedig sok lenne - tette hozzá.
A KÖH elnöke sokkal jobb megoldásnak tartaná, ha a vonatközlekedés teljesen megszűnne a Nyugatinál, a szerelvények ezentúl a Keleti pályaudvarra futnának be, mert így sokkal nagyvonalúbb megoldás születhetne a csarnokkal kapcsolatban is.
Hanganyag: Tenczer Gábor