eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika

Leállt a metró fúrópajzsa, és ez még csak a kisebbik baj

Már az első megállónál több mint egy hónapot késik a 4-es metró alagútjának építése. Az InfoRádió úgy értesült, hogy a fúrópajzsok nem tökéletesek, sőt az egyiket leállították és vizsgálják. A kivitelezőnek azonban nem kell aggódnia, mert a Tétényi úti állomás átadása is csúszik. Nem lesz kész iskolakezdésre a pesti alsó rakpart sem, ami óriási dugókat eredményez majd.

Az InfoRádió értesülései szerint nemhogy az év elején beharangozott szeptember 2-i, de a néhány hete a főpolgármester által bejelentett szeptember 23-i időpontra sem éri el a metróalagút az első megállót. A jelenlegi becslés szerint a fúrópajzs csak október közepén kúszik be az első állomásra.

Az InfoRádió értesülése szerint a csúszás oka részben az, hogy a fúrópajzs kialakítása nem sikerült tökéletesen kör alakúra, ezért repedések keletkeznek az alagutat kitámasztó betongyűrű-elemeken, az úgynevezett tübingeken. Mindazonáltal a BAMCO-nak nem kell különösebben aggódnia, hiszen a Tétényi úti állomás kivitelezője, a Vegyépszer is csúszik az állomásszerkezet átadásával.

Az InfoRádió úgy tudja, hogy az alagútépítő konzorcium képviselői a napokban Demszky Gábor főpolgármesternél jártak, ám arról, hogy szó esett-e a késés miatti esetleges kötbérről, nem kapott tájékoztatást az InfoRádió.

Még egy késés

A Tétényi úti késéseknél sokkal nagyobb problémát jelent a fővárosiaknak a Fővám téri állomás építésének késedelme, ami miatt csak mintegy két héttel később tudják átadni a pesti alsó rakpartot a forgalomnak.

Az eredeti határidő szeptember 2. lett volna, az iskolakezdés időpontja, ám a kivitelező cég megkésett munkakezdése miatt az állomásépítés csak szeptember közepén jut olyan fázisba, hogy megnyithassák a rakpartot. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a Szabadság hidat már augusztus 21-étől lezárják.

Az InfoRádió megkereste a DBR Metró Projektigazgatóságot, ahol elismerték, hogy a fúrópajzs október elején töri át a Tétényi úti állomás falát. Szintén elismerték, hogy a tübingeken repedések keletkeztek, és ennek kivizsgálása miatt áll az I. számú fúrópajzs. A rakpart átadásának késése is igaz, valamint az is, hogy a Tétényi úti állomásszerkezet átadása az eredeti tervekhez képest szintén csúszik.

A projektigazgatóság közölte viszont, hogy határidő előtt elkészült a Bocskai úti állomás. Ennek köszönhetően július 23-tól újraindul villamosközlekedés a térségben, és irányonként kétszer egy sávban haladhatnak majd az autósok is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Anyagi szempontból is fontos az ellenzéki pártoknak, hogy jól szerepeljenek az idei európai parlamenti és önkormányzati választáson, mert azzal növelik az esélyüket arra, hogy 2026-ban, az országgyűlési választáson egy százaléknál jobb eredményt érjenek el, és állami támogatásban részesüljenek. Az InfoRádióban Cservák Csaba alkotmányjogász professzor beszélt arról, hogy az állam mikor és miért támogatja a választáson elinduló pártokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Alapjaiban változhatnak meg a közbeszerzések, új reform került az asztalra

Alapjaiban változhatnak meg a közbeszerzések, új reform került az asztalra

A körforgásos gazdaság, a közbeszerzési gyakorlatok javításának, valamint a köz- és magánberuházások hatékony és eredményes felhasználását biztosító adminisztratív kapacitások növelésének szükségességek. Új, EU-szintű összehangolás szükséges ezen területeken, hogy az államszövetség GDP-jének közel 15 százalékát kitevő kifizetések jobban hasznosuljanak, például egy fenntarthatósági kritérium beiktatásával – derül ki Enrico Letta, a Jacques Delors Intézet elnökének átfogó, az Európai Unió egységes piacának reformjára tett javaslatából.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×