Az esetről a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője - utasokra hivatkozva - elmondta: indulás előtt a csukódó ajtók közé szorult egy utas karja; a biztonsági automatika miatt azonnal visszanyíltak az ajtók, utána azonban már nem záródtak.
Vitézy Dávid szerint ez típushiba a Combinónál, valamennyi ilyen meghibásodás a biztonsági automatika bekapcsolódása után következett be.
A VEKE szóvivője hangsúlyozta: ugyanaz a szerelvény hibásodott meg, amelyet hétfőn is kivontak a forgalomból, miután többször leállt műszaki hiba miatt.
Dióda-csere
Farkas Szilvia, a gyártó Siemens kommunikációs igazgatója akkor azt közölte, hogy egy diódát kellett kicserélni, más problémát nem találtak.
Közben a gyártó azt is bejelentette, hogy - beszállítóváltás miatt - több budapesti Combino villamos hajtóművét kicseréli.
Az 54 méter hosszú villamosok augusztusban nem közlekedtek teljes üzemidőben a Nagykörúton, miután többször is probléma volt az ajtókkal. A szakemberek ezután a villamosok visszahívásáról és ellenőrzéséről döntöttek, majd a szerelvények szeptember elején álltak ismét forgalomba.
Csak negyed óráig állt
A csütörtök esti meghibásodásról a BKV szóvivője azt mondta: az ajtó megfeszülése miatt nem csukódott be a szerelvény ajtaja. A hibát a járaton utazó szerelő megjavította, a villamos így csak negyed óráig állt a Nyugati téren.
Schimmer Erzsébet cáfolta, hogy a technikai hibák miatt korlátozták az esti órákra a Combinók közlekedését.
Erre a rongálások elkerülése érdekében volt szükség - jelentette ki a közlekedési társaság szóvivője.