A Leuveni Egyetem kutatói 176 önkéntes 18 és 28 év közötti fiatal férfit teszteltek, akiknek egy gazdasági játékban kellett részt venniük.
A férfiak felének a játék kezdete előtt különböző szexuális utalásokat rejtő tárgyakat mutattak.
Egy csoportnak például vonzó nők képeit kellett értékelni, míg ellenfeleiknek tájképek kapcsán adták ugyanezt a feladatot.
Egy másik csoportnak egy női melltartó, játékostársaiknak pedig egy póló anyagát és minőségét kellett elbírálniuk.
A harmadik csoportban a férfiak egyik felének modellek fényképét, a többieknek pedig idős nők fotóit mutatták meg.
A játékban azok a férfiak, akiknek szexuális jellegű képeket vagy tárgyat mutattak, sokkal gyakrabban belementek számukra hátrányosabb üzletekbe, mint azok, akik tájképeket, pólót, vagy idős nőket láttak.
Ráadásul azok teljesítettek a legrosszabbul, akiknek a legmagasabb volt a tesztoszteron szintjük.
"Szeretjük azt hinni, hogy mind racionális lények vagyunk, a kutatás eredménye azonban azt mutatja, hogy a magas tesztoszteron szinttel rendelkező férfiak rendkívül érzékenyek a szexuális utalásokra" - jegyezte meg Siegfried DeWitte, a kutatócsoport egyik tagja.
A belga kutatók hasonló kísérletnek vetették alá a nőket is. Eddig azonban nem sikerült olyan vizuális ingert találniuk, amely hatással lenne döntéshozó képességükre.