A nagy rock'n'roll svindli azzal kezdődött, hogy a népszerű Q zenei magazin emberei rábírtak egy szakmai gyakorlaton dolgozó diákot és két barátját, adják elő, hogy ők a Hope against Hope, azaz Remény a reménytelenségben nevű új zenekar. A csapat egyik zenész ismerőse össze is dobott nekik egy demokazettát és a számot feltöltötték a MySpace nevű weboldalra.
A popguru is megette
Egy hónap elteltével már komoly rajongói táboruk volt, a brit popélet egyik nagyágyúja pedig koncertfellépést ajánlott nekik. Alan McGee, az Oasis felfedezője, a fiatal művészek pártolására Tony Blair által korábban létrehozott "Kreatív Akciócsoport" vezetője, és a Libertines menedzsere ugyanis azt üzente nekik: "küldjetek egy e-mailt és elintézek nektek egy bulit".
A zenei network-oldalaké a jövő
A Myspace egyike azoknak az oldalaknak, amelyeket egyre inkább körbeudvarol a lemezipar. Az oldalon a rajongók saját aloldalakat hozhatnak létre, ahol kedvenc együtteseiket szerepeltetik és más felhasználókkal "közösségeket" alakíthatnak ki. A különböző network-oldalak mintájára, az ismerősök ismerőseire kattintgatva egyre nagyobb baráti kört lehet létrehozni.
A Hope against Hope is azután vonta magára a figyelmet, hogy ismerősének jelölte Babyshambles (amelynek Pete Doherty, Kate Moss botrányhős ex-barátja az énekese) és a Subways.
Így tűnt fel az Arctic Monkeys
Az efféle oldalak mostanra az új zenekarok egyik legnagyobb promóciós eszközévé váltak. Ennek az oldalnak köszönheti a britpop egén üstökös módjára feltűnt Arctic Monkeys is a népszerűségét. A csapat CD-je után azt követően kezdtek el kapkodni a boltokban, hogy egyik rajongójuk Arctic Monkeys-aloldalt hozott létre a MySpace-en.
Rupert Murdoch - a korábban az internettel szemben szkeptikus - médiacézár ezt felismerve 580 millió dollárért megvette a MySpace-t.