„Szakemberek és hitelesség a Covid-19 elleni küzdelemben” – a WHO magyarországi irodájának kampánya mindenek előtt arra hívja fel a figyelmet, hogy a Covid-19 erősen rávilágított a hiteles kommunikáció jelentőségére, és a lakosság fizikai és mentális egészségét támogató tájékoztatásra hatalmas igény jelentkezett.
A milliónyi – és nem ritkán ellentmondásos – hír között önmagában könnyen el lehet tévedni, a laikus ember nehezen különbözteti meg a hiteles információt az álhírektől, a tudományosan megalapozott tényeket az időről időre megjelenő megtévesztő információtól – teszi hozzá a szervezet.
A WHO magyarországi irodájának évindító kampánya kiemeli a szaktudás, a hiteles információforrás, valamint az egészségügy és a lakosság közötti bizalom jelentőségét. Az országos kampányban a WHO szakmai partnerei: az Emmi, az NNK, az ITM, valamint a Közlekedéstudományi Egyesület koordinálásával közösségi közlekedési vállalatok vesznek részt – emelik ki.
Mint olvasható, a kampányban szereplő egészségügyi szakemberek: Palcsó Barnabás gyógyszerész, Széll Márta molekuláris biológus, Vajer Péter háziorvos és Vankó Annamária védőnő nap mint nap tapasztalják, hogy milyen előnyt jelent a tájékozottság és milyen károkat okoz a téves információ.
A WHO/ Europe és az UNICEF/ECARO szakemberei által fejlesztett alkalmazás, a HealthBuddy+ is bemutatásra kerül, amely a koronavírussal kapcsolatos alapvető kérdésekre ad választ – zárul a közlemény.