Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) május 25-én lép életbe, és ennek következtében jóval szigorúbbá válnak a személyes adatok kezelésére vonatkozó elvárások. A rendelet célja az egységes adatkezelési joggyakorlat meggyökereztetése az EU-n belül. A szabályozást figyelmen kívül hagyó cégek magas összegű büntetéssel számolhatnak.
"Lakhelyétől függetlenül mindenkitől azt kérjük, hogy nézze át a Facebook adatkezelési gyakorlatára vonatkozó fontos információkat, és döntsön adatai titkosításának fokáról" - írta közleményében a cég adatkezelési vezetője, Erin Egan és Ashlie Beringer általános tanácsadó-helyettes. "Először Európában tárjuk felhasználóink elé ezeket a lehetőségeket."
Az új irányelvek szerint a Facebook-felhasználók a reklámokról, a harmadik féltől érkező információkról, politikai, vallási nézeteik és családi állapotuk megosztásáról dönthetnek majd. Emellett arra kérik a közösségi oldal tagjait, hogy nyilatkozzanak arról: kívánják-e használni az arcfelismerő technológiát. Ez lehetővé teszi, hogy értesítsék a felhasználókat, ha valaki felhatalmazás nélkül képet tesz közzé róluk.
A Facebook csapata az uniós rendeletnek megfelelően korlátozza a kiskorúakat célzó reklámokat és a profiljaikon található adatok láthatóságát. A 18 év alattiak az arcfelismerő technológiát sem használhatják a Facebookon, és egyes esetekben csak szülői engedéllyel férhetnek hozzá bizonyos információkhoz.
"Nemcsak hogy eleget szeretnénk tenni a törvénynek, de kötelezettségeinket meghaladva új és továbbfejlesztett biztonsági élményt szeretnénk nyújtani minden felhasználónknak" - írta közleményében a közösségi oldal.
A Facebook neve több adatlopási botrány során merült fel a múltban, a sajtóhírek szerint felhasználók tízmillióinak személyes információival éltek vissza. Egy héttel ezelőtt Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezérigazgatója tízórás meghallgatáson tárta az amerikai kongresszus elé a londoni székhelyű Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó céghez fűződő botrány részleteit. Médiaértesülések szerint az elemzőcég 87 millió Facebook-profil adatait gyűjtötte össze és használta fel Donald Trump akkori republikánus elnökjelölt javára a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban.