Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Electric Vehicle is changing in street.
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Az autóipar iPhone-jaként hirdették, de a roncstelepen végezte

Ígéretes villanyautónak indult, amelyről azt mondták, hogy forrradalmasíthatja az elektromobilitást, de nagy bukás lett a vége.

Sokszor felmerül az elektromos autók terjedésével kapcsolatos viták során, hogy hol vannak az extrakönnyű, városi használatra szánt, a hajtás előnyeit fenntartható módon kihasználó modellek? Egyszerűnek tűnnek, de ilyen autókat gyártani is óriási feladat, és bár rengeteg kis vállalkozás próbálkozott ilyennel, a legtöbb esetben nem sikerült megugrani a komoly piacra lépéshez szükséges szintet - írja a vezess.hu.

A feladat nagyságát mutatja egy amerikai cég, az ElectraMeccanica sorsa. Pár száz elkészült autóval lehúzták a rolót, az értékesített kocsikat visszavásárolták, a flottát pedig nemrég szúrta ki egy TikTok videós, aki a sivatagi túlélés jegyében bóklászott Arizóna elhagyott helyein, és tért be a Pull-n-Save bontóba.

Az ElectraMeccanica Solo egyszemélyes villanyautói. Forrás: ElectraMeccanica
Az ElectraMeccanica Solo egyszemélyes villanyautói. Forrás: ElectraMeccanica

A független startupként nagy ígéretekkel induló cég a Solo nevű járművel radikális koncepciót valósított meg. Egyszemélyes elektromos járművük modern mopedautó lett volna, mindössze 3 méter hosszú, 1,2 méter széles és 1,2 méter magas volt, egyetlen elektromos motor hajtotta 82 lóerővel. A 17,4 kWh-s lítium-ion akkumulátorral 160 km-es hatótávolságot ért el, és három-hat óra alatt lehetett feltölteni, az árat 18 000 dollárra lőtték be.

Ideálisnak tűnik a mindennapokra, de a sorozatgyártás már túl nagy falat volt. A gyártás során komoly problémák akadtak: a vásárlók teljesítményvesztésről panaszkodtak, aminek hatására teljes körű visszahívást rendelt el a cég. A probléma forrását nem sikerült megtalálni, így a javítást sem tudták véghezvinni. Az ElectraMeccanica tájékoztatta az ügyfeleket, hogy visszavásárolja tőlük a járműveket, nagyjából 400 darab Solót.

@startupslick #electriccar #automotive ♬ original sound - StartupSlick

Az ElectraMeccanicát végül egy másik EV-startup, a Xos vásárolta fel, amely állítólag elektromos haszongépjárműveket gyárt, de az újraélesztés nem sikerült: a Solók felhalmozva várják, hogy zúzdába kerüljenek, a javításukra nincs esély. Így lesz a fenntartható mobilitás ígéretéből egy szabad szemmel is látható szemétdomb.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Még december elején közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), hogy az idei évhez hasonlóan jövőre is csak maximum 35 ezer EU-n kívüli, úgynevezett harmadik országbeli munkavállaló dolgozhat Magyarországon. Mivel a gyenge gazdasági teljesítmény miatt idén sem volt szükség ennyi külföldi dolgozóra, a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégek szerint ez a szám 2026-ban is bőven lefedi majd az igényeket. Ezen csak az változtatna, ha hirtelen tényleg meglódulna a magyar gazdaság teljesítménye. A gazdasági tárca közlése szerint a visegrádi országok körében Magyarországon a legalacsonyabb a harmadik országbeli foglalkoztatottak aránya. A hivatalos tájékoztatás szerint jelenleg Magyarországon 2,6%-os az EU-n kívülről érkező munkavállalók aránya, ugyanakkor vannak olyan kategóriák, amelyek nem esnek a 35 ezres kvóta hatálya alá, tehát a pontos számuk valójában nem ismert.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×