A két cég egyesítését követően Magyarországon az egyetemes áram- és földgázszolgáltatást már egyedül az MVM Next nyújtja majd. Az új ügyfélkör átvétele jelentős informatikai átállással jár, ezért kell leállítani egy időre a rendszert.
Az informatikai átállás miatt korlátozottan lesz elérhető az áramügyintézés azoknak ügyfeleknek, akik 2021. szeptember 1-je előtt még az Elmű-Émász ügyfelei voltak. Az új, áram-gáz közös online ügyfélszolgálaton és az MVM Next mobilapplikációban számos funkció nem lesz elérhető, diktálásra, e-számla-igénylésre vagy -lemondásra nem lesz lehetőség, továbbá nem fog működni az online bankkártyás fizetés sem - írták.
Az ügyfélszolgálati irodákban sem lehet bankkártyával fizetni, ezért a számlák kiegyenlítését az ügyfelek csekkes befizetéssel, illetve átutalással rendezhetik a számlán szereplő bankszámlaszámra.
A régi áramos online ügyfélszolgálat és a hozzá tartozó MVM Next EnergiApp mobilapplikáció sem lesz elérhető az átállás ideje alatt - hívta fel a figyelmet az MVM.
A közlemény szerint a telefonos diktálás lehetősége az átállási időszakban is biztosított. A bediktált mérőállásról az ügyfelek a rendszer újraindulását követően kapnak számlát. Rendkívüli diktálásra nincs szükség. Az MVM kéri előre fizetős mérőt használó ügyfeleit, akiket külön is értesít, hogy gondoskodjanak időben mérőik feltöltéséről. Online és a feltöltőpontokon ezt július 1-jén 15 óra 30-ig tudják megtenni, a leállás kéthetes időszaka alatt a mérőkhöz feltöltőkód vásárlására itt nem lesz lehetőség.
Az informatikai leállásról az MVM Next részletes tájékoztató levélben is értesíti ügyfeleit.
A részszámlás ügyfelek a papíralapú tájékoztató levél mellett jellemzően két eltérő fizetési határidejű részszámlát kapnak, hogy a rendszerleállás ellenére a megszokott időben végezhessék befizetéseiket.
A földgázszolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézés zavartalan lesz.