A Pepsi mellett a Lay’s chipsek, a Doritos termékek, a Lipton teák és a Quaker gabonapelyhek tűnnek el a Carrefour globális áruházlánc spanyol, francia, olasz és belga boltjai polcairól. Döbbenetesen sok, több mint 9000 boltot érintettek a szankciók – írja az Euronews nyomán az Index.
A PepsiCo közleménye szerint „már hónapok óta tárgyalásokat folytatnak a Carrefour , és továbbra is jóhiszeműen együttműködnek annak érdekében, hogy termékeik elérhetők legyenek”.
A Cheetos, a Mountain Dew és a Rice-A-Roni mögött álló vállalat már hét egymást követő negyedévben két számjegyű százalékos áremelést hajtott végre, legutóbb a július–szeptemberi időszakban 11 százalékkal.
A New York állambeli vállalat szerint az áremelkedéseknek enyhülniük kell, és nagyrészt az inflációhoz kell igazodniuk, amely világszerte jelentősen csökkent, mióta a Covid–19-világjárvány idején a beszállítói láncok beszűkültek, majd az orosz–ukrán háború az árakat az egekbe szöktette.
A pénteken közzétett számok szerint azonban az Európai Unió 20, euróval fizető országában decemberben 2,9 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel hét egymást követő havi csökkenés után ismét nőttek – emlékeztet a híroldal.
A PepsiCo a gabona és az étolaj magasabb költségeire hivatkozott az áremelkedés kapcsán.