eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Outdoor detail shot with lot of brand new cars in a row
Nyitókép: roibu/Getty Images

Rengeteg autókereskedés eltűnik

A vásárlói szokások is megváltoztak, de a gyártásra is mélyen hatott a Covid, majd a háború.

A gyártók elkezdtek szorosabban a vevői igényekre reagálni, így az autópiac egésze optimalizálódik (már nincs éjjel-nappali gyártás), ami ahhoz vezet, hogy kevesebb autókereskedő marad talpon, mint amennyi eddig volt; az egyes kereskedői hálózatok nem márkakereskedőként, hanem a gyár közvetlen ügynökeként dolgoznak majd a jövőben.

Mint Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke a Vg.hu-nak elmondta, Európában egyelőre pilot projektként működik ez az új rendszer, a gyártók tesztelik az ügyfelek és a kereskedelmi szereplők reakcióit.

Sikeres pilot esetében viszont meg is kezdődik a piac átalakulása, ami magával hozhatja a kereskedői hálózatok radikális csökkenését,

átlagosan 20, de egyes márkák esetében akár 50 százalékkal mérséklődhet a kereskedői létszám.

Nagyobb mozgástér akkor lett volna, ha nem tör ki az év elején a háború, amelynek következtében ma már árgarancia sincs, hiába kéne például a technológiai átállásra (hibrid, elektromos) koncentrálni már.

Címlapról ajánljuk

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×