Infostart.hu
eur:
390.3
usd:
331.27
bux:
110718.22
2025. december 23. kedd Viktória
traffic jam in Hamburg
Nyitókép: Canetti/Getty Images

Fontos fejlemény a cégautóadó ügyében

Tartósan megduplázódik a cégautók közterhe.

Jövőre is annyit kell fizetni a cégautók után, mint amennyit a kormány az extraprofitadós rendeletben 2022 második félévére bevezetett. Időhatár nélkül tartósan megduplázódik a cégautók közterhe – derül ki a Bank360.hu összefoglalójából.

A kormány június 4-én fogadta el és hirdette ki az extraprofitadókról szóló rendeletét, a jogszabály a cégautóadó mértékét is jelentősen megemelte. Amíg azonban a konkrét ágazatokat terhelő extra adókat 2022-re és 2023-ra vezette be a kormány, a cégautóadót ebben a rendeletben csak júliustól 2022 végéig duplázta meg.

Ahogy azonban Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a napokban utalt rá, lesznek olyan közterhek, illetve adóemelések az extraprofitadós rendeletben kihirdetettek közül, amelyek nemcsak 2022-re és 2023-ra, hanem tartósan is velünk maradnak. A pénzügyminiszter által a jövő évi költségvetéshez kapcsolódóan beterjesztett törvényjavaslat szerint a megemelt cégautóadó már biztosan ezek egyike lesz. A törvénytervezet ugyanis már időhatár nélkül tartalmazza azokat az adótételeket a cégautókra, amelyeket az extraprofitadók között bevezettek 2022-re.

E szerint a cégautóadó összege a jármű teljesítményétől és környezetvédelmi besorolásától függően az alábbiak szerint alakul 2023-ban is:

Környezetvédelmi osztály „0”–„4” „6”–„10” 5”; „14–15”
0-50 kW 30 500 16 000 14 000
51-90 kW 41 000 20 000 16 000
91-120 kW 61 000 41 000 20 000
120 felett kW 81 000 61 000 41 000
Címlapról ajánljuk
Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Másfél évtizeddel a fukusimai katasztrófa után Japán újraindítja a a világ legnagyobb atomerőművét. A Kasivazaki–Kariva lesz az első olyan nukleáris létesítmény, amit a fukusimai erőművet is üzemeltető Tokyo Electric Power Company működtethet. Aszódi Attila atomenergia-ügyi szakértő, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja beszélt a részletekről az InfoRádióban.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×