A legtöbb figyelem a British Airwaysre irányul - jegyzi meg a Times. A cég bejelentette, hogy "eltávozásra" küldte kereskedelmi igazgatóját, Martin George-ot és Iain Burns kommunikációs igazgatót.
A brit hatóságok június 13-án egyszer már házkutatást tartottak a BA heathrow-i központjában.
Egyszerre emelték a pótdíjat
A British Airways az utóbbi két évben hatszor emelte meg az üzemanyag pótdíjat távolsági útjain. Legutóbb áprilisban emelkedett a díj, akkor 70 fontra, azaz körülbelül 26 ezer forintra.
Nem sokkal ezután a cég bejelentette, hogy 21 százalékkal nőtt éves nyeresége.
A rivális Virgin háromszor is emelte a pótdíjat, pontosan ugyanannyival, mint a BA és pontosan ugyanazon a napon. Két másik alkalommal 48 órán belül igazította egymáshoz a pótdíjakat a két légitársaság.
A cégek az emelkedő olajárakkal magyarázták lépésüket. Egy alkalommal azonban duplájára emelték a pótdíjat, annak ellenére, hogy az olajár csak 5 százalékkal ment fel a lépést megelőző időszakban.
A két brit társaság árpolitikáját a United és az American Airlines is követte.
Árkartell gyanú a nagy négyessel szemben
Az árkartell vádja azért merült fel, mert egy régóta érvényes megállapodás szerint csak ez a négy társaság indíthat járatokat Heathrow-ról amerikai repterekre.
Egy versenyszabályokkal foglalkozó vezető amerikai ügyvéd szerint törzsutasok egy csoportja kártérítési pert indíthat a British Airways ellen az Egyesült Államokban.
Hat Jumbo árát viheti el a kártérítés
A törvények szerint a cégeket éves forgalmuk maximum 10 százalékára lehet büntetni, ami például a British Airways esetében több, mint másfél milliárd dollárt jelentene. Mindez közel hat Boeing 747-es árával egyenlő.
Az ügy pikanétriája az, hogy ha a kartellbe tömörült cégek egyike hajlandó "maga ellen vallani" és információt szolgáltatni a többiekről, akkor megúszhatja a büntetést.
Szakértők szerint a vizsgálat évekig is eltarthat.