A közösségi médiában megosztott posztok szerint a Dell a napokban több ügyfelét arról értesítette, hogy a hozzájuk köthető ügyfélinformációkhoz külső felek férhettek hozzá egy Dell portált érintő incidens útján. Ezt összefüggésbe hozták a szakértők azzal, hogy a Daily Dark Web április végén közzétett jelentése szerint kiberbűnözők az internetes feketepiacokon értékesítésre bocsátottak egy csomagot, amely állítólag a 2017-2024 közt Dell felszereléseket vásárló 49 millió ügyfél személyes adatait tartalmazza, köztük neveket, lakcímeket, és a vásárolt hardver azonosítóit - írta a hwsw.hu.
A kereskedő állítása szerint közel 7 millió sor egyéni/személyes vásárlásokhoz, míg 11 millió rekord a fogyasztói szegmensben aktív cégekhez köthető. A fennmaradó adatok különféle vállalkozásoké, partnereké, iskoláké vagy egyéb entitásoké.
Mint a portál írta, a Dell ügyfeleit évek óta próbálják megkárosítani a kiberbűnözők csalóhívások útján, a számítógépgyártó support csapatának kiadva magukat. A támadások során az elkövetők a cég egyik telefonszámát használják fel, mindemellett a siker érdekében rendkívül célzottan,
az áldozat nevét, címét és pozícióját ismerve olyan céges információkkal próbálják elnyerni a bizalmát, melyeket csak ő ismerhet,
beleértve a szervizcimke számát, a használt eszköz modelljét és a korábbi vásárlásokhoz kapcsolódó azonosítókat. Ezután a hívók fizetésre, vagy kártékony szoftver telepítésére próbálják rávenni a célpontot.
A cég állítása szerint a bűnözők nincsenek birtokában olyan érzékeny információknak, mint bankkártyaadatok, telefonszámok vagy e-mail címek.