INFORÁDIÓ 
2020. június 2. kedd
Anita, Kármen

decathlon

robot

online kereskedelem

Robot vezérelte csomagkiadó automatából veszi ki a megrendelt terméket egy vevő a Decathlon budapesti Nyugati téri sportáruházában 2019. június 26-án.

Robot szolgálja ki a vevőket egy magyar áruházban

Megérkezett az első robot munkatárs a Decathlon Magyarország csapatába – mondta az InfoRádiónak a cég online kereskedelemért felelős igazgatója.

A robot elsődleges feladata az online rendelések tárolása, kezelése, optimalizálása, valamint nyomon követése, ismertette Román Gergely az InfoRádiónak nyilatkozva. A robot olyan adatokkal is ellátja a céget, ami a jövőbeni folyamataik optimalizálásához vezethet.

A Cleveron 402-es névre hallgató robot – a tárolt rendelések alapján – a vásárlók megérkezését követően

10 másodpercen belül képes kézbesíteni a termékeket,

mindezt úgy, hogy az ügyfeleknek nem kell sorban állniuk. "Fontos kritérium volt számunkra, hogy le tudjuk rövidíteni a várakozási időt az ügyfeleink számára" – hangsúlyozta Román Gergely.

Budapest, 2019. június 26.
Rasmus Sillamaa, a berendezés tervezője bemutatja a robot vezérelte csomagkiadó automatát a Decathlon budapesti Nyugati téri sportáruházában 2019. június 26-án.
MTI/Bruzák Noémi
Rasmus Sillamaa, a berendezés tervezője bemutatja a robot vezérelte csomagkiadó automatát a Decathlon budapesti, Nyugati téri sportáruházában 2019. június 26-án. MTI/Bruzák Noémi

A szerkezettel egy év alatt mindegy 22 munkanapnyi órát képes megspórolni a Decathlon, ennyivel tudják hatékonyabbá tenni a saját alkalmazottainak a munkavégzését, mondta az igazgató, rámutatva: olyan adminisztratív feladatok, mint a regisztráció, a betöltés, vagy akár a csomag manuális átadása, ezek eltűntek.

A teljes beruházás – a robotizált megoldáson felül csomagolóautomatákat is üzembe helyeztek –

nagyságrendileg 250 ezer euróba került,

ez azonban a jövőben a duplájára is nőhet további bővítések révén. A megtérülési idő ugyan években mérhető, de realizálható lehet, mondta az online kereskedelemért felelős igazgatója. "De a klasszikus értelemben vett korábbi megtérülésszámítások a jövőbeni beruházásokra nagyon nehezen értelmezhetőek, hiszen olyan funkciók lépnek a mindennapjaink részévé, amelyet korábban nem tapasztaltunk". Például

az ügyfélélményt is nehéz pénzben mérni,

tette hozzá Román Gergely.

Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Kapcsolódó hang

190626 BEL1 1405 Robotmunkatárs a Decathlonban - Román DZST
 


A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018