Infostart.hu
eur:
388.64
usd:
330.66
bux:
108898.24
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia

Mars a gyerekeknek szóló csokireklámoknak?

Nem reklámoz többé a tizenkét éven aluli gyerekeknek a Masterfoods. A Mars, a Snickers és a Twix gyártója azért határozott így, mert egyre inkább úgy tűnik, kapcsolat van az ilyen hirdetések és a gyerekek korai elhízása között.

Ez az első alkalom, hogy egy vezető élelmiszergyártó úgy határozott, kiveszi reklámcélcsoportjai közül a tizenkét év alattiakat.

A Masterfoods hivatalos irányelvet dolgozott ki erre az elképzelésre, holott korábban már volt olyan szabály a cégnél, amely szerint a hat év alattiakhoz nem szólnak a hirdetéseik.

A vállalat azért döntött így, mert egyre több az olyan kutatás, amely bizonyítja: kapcsolat van a gyerekeknek szóló élelmiszerreklámok és a korai elhízás között.

A társaság az új szabály év végi bevezetése mellett úgy döntött: kalóriaszámlálót is nyomtat édességeinek csomagolásán.

A cég felvázolta elképzeléseit az Európai Bizottság egészség- és fogyasztóvédelmi biztosának is.

Címlapról ajánljuk
„Az orosz vagyon elkobzása közelebb löki Európát a háborúhoz” – rendkívüli ülés a parlamentben

„Az orosz vagyon elkobzása közelebb löki Európát a háborúhoz” – rendkívüli ülés a parlamentben

Ha a befagyasztott orosz vagyont elveszik a belga letétkezelőtől, már semmilyen európai befektetés nem lesz biztonságban – mondta a kormány által kezdeményezett szerdai rendkívüli parlamenti ülésén Hegedűs Barbara, a Fidesz országgyűlési képviselője. Zsigmond Barna Pál, az Európai Uniós Ügyek Minisztériuma parlamenti államtitkára szerint egy ilyen döntéssel Brüsszel precedenst teremthet arra, hogy a jövőben bármilyen ügyben megkerülje a tagállamokat. Az ülésen szó volt még a tiszaburai polgármester-választással kapcsolatos bűncselekményekről és a Benes-dekrétumokat érintő új szlovák törvényről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×