A nő a Keszthelyi Rendőrkapitányságon tett bejelentést arról, hogy hétfő délelőtt, strandolás közben hívta fel valaki telefonon, aki banki ügyintézőnek adta ki magát. Azt mondta neki, hogy a bankszámláján adathalászatot, függőben lévő utalásokat észleltek, és ezt csak ő tudja visszavonni.
A csaló arra kérte a közben otthonába hazatérő áldozatát, hogy töltse le az AnyDesk alkalmazást, és olvassa vissza az SMS-ben kapott azonosítószámokat, hogy „megakadályozzák” a tranzakciót. Többször megszakított hívásokkal összesen hét órán keresztül volt vonalban az elkövető, miközben az utasításoknak eleget tevő sértettől közel 19 millió forintot csaltak ki.
A rendőrség közleménye kitér arra, hogy a folyamatos figyelemfelhívás ellenére az elmúlt időszakban is több hasonló eset történt. Az internetes átverések jellemzője, hogy a telefonálók banki ügyintézőként mutatkoztak be, közölve, hogy gyanús pénzmozgásokat látnak a számlájukon.
"Biztonsági okokra" hivatkozva rávették áldozataikat, hogy diktálják be bankkártyájuk számát, lejárati idejét, illetve a hátulján lévő CVC-kódot is. Az adatok megszerzését követően a csalók jogosulatlanul végeztek utalást a sértett bankszámlájáról.
A telefonálók jellemzően egy program telepítésére is kérik az áldozatokat, amellyel távoli hozzáférést biztosítanak maguknak az adott eszközhöz. A legtöbb esetben az AnyDesk vagy a TeamViewer applikációval a csalók már könnyen le tudják emelni a sértettek pénzét a bankszámlájukról.