Az eddigi acél szalagkorlát helyett betonelemek választják majd el a két pályatest, amihez a meglévő vízelvezető rendszert is át kell építeni. Ahhoz pedig, hogy a középső elválasztó sáv elbírja az elemeket és a vízelvezetés is megfelelő legyen, komoly alapozási, előkészületi, aszfaltozási munkákra van szükség. Ezek zajlanak most M7-es Siófok és Zamárdi közötti szakaszán.
Ezzel kapcsolatban az MKIF arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztonságos munkavégzés miatt hétköznap irányonként 1-1 sáv járható, azonban a forgalmasabb időszakokban, vagyis hétvégén, biztosítják a közlekedést 2x2 sávon.
Június 13-tól pedig irányonként 2-2 forgalmi sávon lehet majd autózni.
A társaság eddigi tapasztalatai azt mutatják, hogy azokon a szakaszokon, ahol nincs az elválasztó sávban növényzet - és így azt nem kell nyírni, gondozni - kevesebb időbet vesz igénybe az üzembentartás, mint ott, ahol a sövénnyel bíró szakaszok vannak.
Az új megoldásnak köszönhetően a jövőben a betonelemekkel ellátott szakaszokon kevesebb lehet az elválasztó sávban történő munkákhoz szükséges mozgó terelés, ami lassítja, akadályozza a forgalmat - közölte a társaság.
Azt ígérik, hogy az elmúlt két év gyakorlatához hasonlóan, a Balaton felé, az idén sem lesznek a vakáció ideje alatt az M0 és Balatonvilágos között előre tervezett felújítási munkálatok.







