eur:
394.35
usd:
370.4
bux:
65225.54
2024. április 22. hétfő Csilla, Noémi
Vonat indul a Kőszeg vasútállomásról 2021. június 1-jén. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak itt a Kőszeg-Szombathely vasútvonal teljes felújításáról.
Nyitókép: MTI/Varga György

Életeket mentett egy speciális tábla a soproni vasúti kereszteződésben

Nemcsak a sínen rekedt jármű vezetőjének és utasának, hanem a vonaton utazóknak is kockán forgott a testi épsége.

Tavaly decemberben egy soproni taxisofőr a kora esti órákban utasával együtt a vasúti pályára hajtott és elakadt, amikor a Kismartoni sorra akart kanyarodni a Kossuth Lajos utcáról, de elvétette a kanyart - írja az iho.hu. A gépjármű mintegy hetven métert haladt a síneken, mielőtt megállt.

Az esetet észrevette egy közei éjjel-nappali bolt egyik eladója, aki elmondása szerint éppen kiment dohányozni az üzletből. Elmondása szerint látta, ahogy a taxi a sínekre hajt, és átfutott az agyán, hogy ebből hatalmas katasztrófa is lehet, ha jön egy vonat. Odasietett az átjárónál kihelyezett táblához, felhívta a rajta látható telefonszámot és időben értesítette a vasúttársaság forgalomirányítóját.

A telefonhívásnak köszönhetően azonnal leállították a Sopron és Baumgarten közötti vasúti forgalmat, ennek köszönhetően a sofőr és utasa sértetlenül szállhatott ki az autóból,

melyet később a katasztrófavédelem szakemberei három óra alatt mentettek ki a sínek fogságából.

Az eltévedt gépjárműben tartózkodó két személy közvetlen életveszélyben volt, mivel a sötétben a vágányon lévő akadályt nehezebb észlelni a mozdonyvezetőknek, továbbá a vasúti járművek érzékelésére alkalmas áramkört a gépjármű gumikereke nem működtette, így a vágányon észrevétlenül maradva az ütközés elkerülése csak a szerencse kérdése - mondta Dávid Béla, a GYSEV biztonsági vezetője az eset kapcsán, hozzátéve, hogy a gépjárművezető nem mindennapi cselekedetével nem csak a saját, és utasa, hanem a vonaton tartózkodók testi épségét is veszélyeztette volna.

A GYSEV tavaly vezette be azt a biztonsági intézkedést, hogy vonalhálózata valamennyi vasúti átjárójában elhelyezte a kis zöld táblákat, amiken egy telefonszám és az átjáró pontos behatárolására szolgáló jelzés olvasható.

Egy telefonhívással azonnal és közvetlenül elérhető az a forgalomirányító munkatárs, aki az adott vasúti szakaszt kezeli, így szükség esetén meg tudja állítani a vasúti forgalmat.

A GYSEV felhívja a figyelmet arra, hogy a vasúttársaság vonalhálózatának egyes helyszínein található figyelmeztető táblákon különböző telefonszámok vannak attól függően, melyik központból irányítják az adott szakaszt.

Címlapról ajánljuk
Somkuti Bálint: pénz lesz Ukrajna támogatására, csak fegyver és lőszer nem

Somkuti Bálint: pénz lesz Ukrajna támogatására, csak fegyver és lőszer nem

Az amerikai képviselőház hosszú viták után szombaton elfogadta az Ukrajnának, Izraelnek és Tajvannak szánt 95 milliárd dolláros segélycsomagról szóló törvényjavaslatot. A Mathias Corvinus Collegium Geopolitikai műhelyének kutató tanára szerint a szállítási képesség okozhatja a legnagyobb problémát Ukrajnának.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Itt a magyar benzinárak valósága: senkinek nincs igaza

Itt a magyar benzinárak valósága: senkinek nincs igaza

A héten tárgyal a kormány egy esetleges üzemanyagárstop bevezetéséről, miután az elmúlt hónapokban az egekbe szökött a benzinár Magyarországon. A döntés alapját a KSH új, heti szinten megjelenő statisztikája fogja képezni, amelynek az első közlése már meg is történt a múlt héten. Felmerül azonban a kérdés: jó lehet ez az adatforrás a megfelelő kormányzati következtetés levonására? Milyen hibái vannak az árfigyelő rendszernek? Mi a helyzet az adókkal? Egyáltalán, tényleg drága a benzin Magyarországon, indokolt az árstop?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×