eur:
411.32
usd:
392.56
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Az Ausztriában bevezetett fokozott gépjármű-ellenőrzés miatt toródás az M1-es autópályán Mosonmagyaróvár közelében 2015. augusztus 31-én. Johanna Mikl-Leitner osztrák belügyminiszter bejelentette, hogy Ausztria megszigorította a fellépést az embercsempészek ellen.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Fontos döntést hozott a kormány az M1-es autópályáról – minden autóst érint

Mégis háromsávos lesz a legforgalmasabb hazai sztráda.

Bár korábban úgy tűnt, hogy az infláció és ennélfogva a költségvetés tehermentesítése miatt meghiúsul, döntöttek arról, hogy mégiscsak háromsávosra bővítik az M1-es autópálya Budapest és Bicske közötti szakaszát.

A Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) közleménye a bővítés „koncessziós kivitelezési körbe kerüléséről” azt írja, azért szükségszerű a beruházás, mert az országos úthálózat egyik legfontosabb, jelentős kelet-nyugati tranzit- és személyforgalmat lebonyolító szakaszáról van szó. Emellett az M1-es autópálya közvetlenül kapcsolódik az M0-s körgyűrűhöz, így ezen halad keresztül a dél – az M6-os és az M5-ös autópálya –, valamint a kelet – az M4-es és az M3-as autópálya – felé irányuló tranzitforgalom, és ez kimerítette az útszakaszok teljesítőképességét.

A kivitelezés elhalasztása, elmaradása a Budapest felé tartó és azt elhagyó regionális, országos és nemzetközi forgalom állandó, súlyos akadályoztatását, ezzel együtt a baleseti statisztika jelentős romlását eredményezte volna – indokolták a döntést.

2022 márciusában egyszer már kiírták a tendert az M1-es autópálya háromsávossá bővítésére a Budapest és Bicske közötti szakaszon. Kevesebb mint egy évvel később azonban 180 fokos fordulat állt be, és az orosz-ukrán háború után elszabaduló árakra hivatkozva lefújták a projektet.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×