eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Tehervonat kisiklott kocsijai Hajdúhadház és Újfehértó között 2023. május 7-én. Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító tehervonat balesete után. A harmincöt kocsiból álló szerelvény  kilenc kocsija siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
Nyitókép: MTI/Derencsényi István

Kisiklott tehervonat: másfél milliárdra rúgnak a helyreállítási költségek

Kedd késő este visszaadták a vonatforgalomnak a Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakasz bal vágányát, ahol május 7-én egy kisiklott tehervonat jelentősen megrongálta a pályát. A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon a vonatok szerda hajnaltól már menetrend szerint, zavartalanul közlekedhetnek, semmilyen korlátozás nincs.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, május 7-én Hajdúhadház és Újfehértó között, Téglásnál egy magánvasút 3800 tonnás vasérccel rakott tehervonatának 35 kocsija közül 9 kisiklott. A vasúti kocsikból kiborult, továbbá a mentés során kiemelt vasérc mennyiségét 500 tonnára becsülik.

A kocsik beemelése és elvontatása napokig tartott egy nagyteljesítményű, 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daruval. Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágány helyreállítása olvasható a MÁV közleményében.

A síneket 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között.

A balesetben jelentősen megsérült bal vágányt több héten át tartó munkával állították helyre. Összességében mintegy 5000 darab vasbetonaljat cseréltek ki és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be.

A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A négy megrongálódott felsővezetéki oszlopot a helyére állították. Két felsővezeték szerelő járművel két munkás csapat 1500 méteren a teljes felsővezetékhálózatot kicserélte.

A baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható,

melybe beletartozik a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége is.

A vasúttársaság köszöni a vasutas munkatársak erőn felüli munkavégzését, az utasoknak pedig megköszöni a türelmet az utazás közbeni esetleges kényelmetlenségek miatt zárul a közlemény.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×