Infostart.hu
eur:
365.43
usd:
325.47
bux:
137165.79
2026. október 9. péntek Dénes
Nyitókép: Pixabay

Fontos határidő közeleg azoknak az autósoknak, akik felmondták a kötelező biztosításukat

Piaci becslések szerint csaknem százezer gépjárműtulajdonos mondta fel december elsejéig az év végén lejáró biztosítását.

Akiknek január 1-jén van a biztosítási évfordulója, azoknak addig meg is kell kötni a biztosításokat. A piaci becslések azt mutatják, hogy csaknem százazer tulajdonos szánta el magát a váltásra, és mondta fel a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását december 1-ig. "Nekik december 31-ig kell megkötni az új biztosítást, ami nagyon-nagyon fontos dátum" – mondta el az InfoRádiónak Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének gépjármű biztosítási tagozati vezetője.

Ha valaki nem köti meg a biztosítást január 1-jén, és részt vesz a közlekedésben, akkor baleset esetén saját zsebből kell kifizetnie az okozott kárt, ami személyi sérülés esetén milliókba kerülhet. Ráadásul a fedezetlenségi díjat is meg kell fizetni minden napra, amit az autó fedezet nélkül tölt az úton. Ez a díj többszöröse lehet a normál díjnak, tehát komoly költség lehet az autósnál.

Akik a biztosítójuknál maradtak, azoknak a normál menet szerint harminc nap áll rendelkezésre a biztosításuk folytatólagos díjának befizetésére. A január 1-jén évfordulósoknak tehát január végéig kell befizetni a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás időszaki díját.

Akik a váltás mellett döntöttek –, tehát január 1-jétől új biztosítót részesítettek előnyben – hatvan napjuk van a díjfizetésre. Tehát február végéig kell az első díjrészletet megfizetniük az új biztosítást kapcsán. Az autósoknak fontos odafigyelni arra, hogy a biztosítási díj fizetése az ő felelősségük, tehát ha nem kaptak a biztosítótól csekket, akkor érdeklődjenek a biztosítónál. "Ha elektronikus kommunikációt választottak, akkor az e-mail fiókba érkezik a díjbekérő, tehát azt is ellenőrizzék" – mondta Papp Lajos.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Dénes Ferenc: a külföldi sztárjátékosokat is hátrányosan érintheti az ekho-módosítás

2027-től jelentősen csökken a hivatásos sportolók kedvezményes ekhós adózásának felső határa, ami a magasabb fizetésű játékosokat és klubokat érintheti leginkább. Dénes Ferenc sportközgazdász az InfoRádiában úgy vélte, hogy kevésbé lehet vonzó a magyar sport a külföldi játékosoknak, miközben a támogatási rendszer tervezett átalakítása főként a kisebb és közepes klubokat hozhatja nehéz helyzetbe.
Vagyonadó Magyarországon: kiszámoltuk, mennyit érnének a legnagyobb magyar cégek

Vagyonadó Magyarországon: kiszámoltuk, mennyit érnének a legnagyobb magyar cégek

Mennyit ér valójában egy vállalat? Mert hogy nyilvánvalóan ugyanaz a cég egészen eltérő értéket kaphat attól függően, milyen módszerrel számolunk. A vagyonadóról szóló törvénytervezet kapcsán most egy érdekes kérdésnek jártunk utána. Megnéztük, hogyan értékelnék a legnagyobb magyar tőzsdei vállalatokat, ha a nem tőzsdei cégekre vonatkozó szabályokat alkalmaznánk rájuk. Az OTP-től a Molon és a Richteren át a Magyar Telekomig, valamint az összes BUX-tagra elvégeztük a számításokat, az eredmények pedig több szempontból is meglepőek. Ráadásul az elemzés olyan kérdéseket is felvet, amelyek messze túlmutatnak a vagyonadón. Hasonló témákkal is foglalkozunk a Portfolio Investment Day konferenciánkon október 21-én. Jön az év egyik legnagyobb befektetési eseménye, ahol profi szakértők mondják el, mibe érdemes most befektetni. Regisztráció itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×