Tavaly a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége 170 ezer hívást kapott, és az idén sem lesz kevesebb. Az elmúlt időszakban azonban nemcsak a hívások száma, a beszélgetések időtartama is emelkedett – mondta a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének elnöke.
Dudás Erika kifejtette: megnőtt a segítő beszélgetések száma és ezzel együtt a hívásidő is. Másfél éve egy újabb vonalat, a 06 80 810 600-at is a hívók rendelkezésére bocsátottak, ahol nem feltétlenül a krízishívások jelennek meg, hanem azok telefonálnak, akiknek nincsen olyan a környezetükben, akivel megbeszélhetnék a problémákat.
Három éve még sok hecc- vagy néma hívás jelent meg, mostanra viszont ez megfordult, és az elmúlt másfél évben az adekvát hívások aránya nőtt,
vagyis érdemi tartalommal jelentkeznek a hívók
– tette hozzá.
A kapcsolati problémák végigkísérték az elmúlt másfél év telefonbeszélgetéseit, a harmadik járványhullám elejétől kezdve pedig a járvány okozta gazdasági hatások miatt hívták a legtöbben a lelkisegély-szolgálatot. Emiatt leginkább férfiak fordulnak hozzájuk – közölte Dudás Erika. A férfiak főleg az egzisztenciális problémákkal, a munkahelyi nehézségekkel telefonálnak, de rájuk is jellemzők a különböző kapcsolati problémák, amelyek lehetnek generációs problémák, párkapcsolati gondok, a rokonokkal, barátokkal való konfliktusok.
A szolgáltatás anonim, tehát nem kell bemutatkozni,
nem kell másnak a szemébe nézni, amikor esetleg kudarcokról, nehézségekről számolnak be, vagy akár beismerniük azt, hogy hibáztak – fejtette ki az elnök.
Kapcsolati erőszak bántalmazottjai is szokták őket hívni, ezeket az áldozatokat a megfelelő szakemberekhez és intézményekhez tudják irányítani a szolgálat segítői.