A berlini kormányhoz, valamint az Opel autógyár tulajdonosához, a csődbe ment amerikai General Motor vezetőségéhez eljuttatott keresetében a BAIC közölte, hogy 660 millió euró saját tőkét bocsátanak a német autógyár rendelkezésére, és 2,64 milliárd eurós garanciát vár el a német államtól.
Az Opel átvételére eddig legesélyesebb osztrák-kanadai Magna esetében a garancia összege 4,5 milliárd eurót tenne ki.
A kínaiak elképzelése szerint az új Opel-cégben a BAIC 51, a General Motors pedig 49 százalékot birtokolna. A Financial Times című gazdasági napilap értesülése szerint a tervek között szerepel egy kétmilliárd dollár értékű befektetés is, amelynek keretében 2012-től Kínában kezdené meg az autógyártást a BAIC. Az ott készülő modelleket kifejezetten a helyi piac igényeihez alakítanák ki.
Emellett az új Opel elbocsátásokat hajtana végre Európában, bezárnák a cég antwerpeni gyárát, a német üzemek pedig szintén Kína számára gyártanának autókat, ezért Németországban az Opel alkalmazottaknak nem kellene leépítéstől tartaniuk.
Nem zárható ki azonban, hogy a kínai ajánlat túl későn jön. Carl-Peter Forster, a GM európai főnöke ugyanis egy vasárnapi sajtóinterjúban kiemelte: a Magna már komoly előnnyel rendelkezik - a vele folytatott tárgyalások előrehaladott fázisba értek. Forster úgy vélte, hogy már július közepéig megköthetik a szerződést az osztrák-kanadai befektetővel.
A Magnát májusban választotta ki a német kormány az Opel potenciális vásárlói közül.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk