eur:
390.25
usd:
364.32
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Az olimpia kiemelkedő hatással lesz a reklámpiacra

Mérsékelten nőtt tavaly a magyar reklámpiac. Leginkább az internet részesedése nőtt, a rádiós hirdetések piaca viszont visszaesett. A magyar trendek megközelítőleg azonosak a világban tapasztalható reklámpiaci átrendeződésekkel - derül ki a Magyar Reklámszövetség kutatásából.

A hazai reklámköltések tavaly 187 milliárd forintot tettek ki, ez az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékos növekedést jelent. 2007 nem a nagy médiumok éve volt, a hirdetéseiket leginkább a tematikus és kábeltévé csatornák, illetve az ingyenes hirdetési újságok tudták növelni - derül ki a Magyar Reklámszövetség 2007-es reklámköltési adataiból.

2000 óta egyébként a magyarországi reklámbevételek 76 milliárd forinttal, 111-ről 187 milliárdra nőttek. Tavaly a legnagyobb, 44 százalékos növekedést az internet érte el.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője szerint ez azzal magyarázható, hogy az emberek egyre több időt töltenek internetezéssel, a hirdetőknek követniük kell az új szokásokat.

A rádión és a mozin kívül minden más területen nőttek a reklámköltések. A nyomtatott sajtó esetében leginkább a vidéki ingyenes hirdetési újságok révén nőttek a reklámbevételek.

Ha a 2006-os és a 2007-es reklámtortát hasonlítjuk össze, jelentős különbségek nem tapasztalhatók. Az internetes szelet az egyedüli, amely növekedett; a többi közel azonos képet mutat. A rádiós reklámokra a hirdetők 4,85 százalékkal kevesebbet költöttek a tavalyihoz képest.

Földes Ádám, a Slágerrádió kereskedelmi igazgatója szerint 2004-ben volt egy nagyarányú, 40 százalék fölötti növekedés a rádiós reklámbevételeknél, szerinte most normalizálódik a helyzet.

Magyarországon a tévé vezet

A globális adatokkal összehasonlítva az figyelhető meg, hogy míg Magyarországon a televíziós költések aránya nagyobb, mint a sajtóhirdetéseké; addig világszerte inkább a sajtótermékekben hirdetnek, a TV csak a 2. helyen áll.

A hazai reklámtortában a közterület kétszer olyan nagy szeletet mondhat magának, mint a világban; ellenben a globális adatokból kitűnik, hogy a rádió részesedése Magyarországon alacsonyabb - számolt be Skriba Judit, a kutatás vezetője.

Idén először a Magyar Reklámszövetség prognózist is készített 2008-ra. Az olimpia kiemelkedő hatással lesz a reklámpiacra, becslések szerint a világ teljes reklámtortája idén a nyári játékok hatására 5-6 százalékkal nőni fog.

Magyarországon várhatóan az internet további erősödése figyelhető meg; nőhet a tematikus- és kábelcsatornák részesedése a reklámpiaci bevételekből, a rádiók esetében viszont további csökkenést jósolnak a szakemberek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Dobrev Klára a Ligetben: "fogd be a szádat, magyar dolgozó, mert különben kirúgunk, ezt üzeni Orbán Viktor kormánya"

Európai fizetéseket, európai nyugdíjat, európai egészségügyet, európai béreket sürgetett a Demokratikus Koalíció, az MSZP és a Párbeszéd európai parlamenti (EP-) listavezetője szerdán Budapesten. Dobrev Klára közölte, erős Európát akar, amely minden magyarra tud vigyázni, akkor is, ha a kormánnyal szemben kell megvédenie őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×