A Golfot jelenleg három nyugat-európai helyszínen, Brüsszelben, a németországi Moselben, illetve a cég otthonában, Wolfsburgban gyártják. A brüsszeli gyárban 4900-an dolgoznak, vagyis nagyjából annyian, mint az Audi győri gyárában.
A cég közlése szerint a nyugat-európai autópiac telítődött, így a három gyár már nem üzemel teljes kapacitáson. Néhány országban - így Oroszorszégban, Kínában és Indiában - a VW szerint a túl magas importvámok nehezítik az eladásokat.
A Volkswagen-konszernen belül az anyacég németországi gyáraiban tavaly 20 ezer fős leépítést indított el a rövidesen távozó vezérigazgató, Berndt Pischetsrieder, akinek helyét az Audi jelenlegi elnöke, Martin Winterkorn veszi át.
Winterkorn néhány nappal ezelőtt azt mondta, hogy a leépítesek folytatása az egyik eszköze lesz fő célja eléréséhez, hogy meghaladja a csoport 2008-ra tervezett 5,1 milliárd eurós adózás előtti nyereségét. Ezt a célt tavaly tűzték ki, a 2004-es 1,1 milliárdos nyereséghez képest.
A németországi elbocsátások mellett a szakszervezetek abba is belementek, hogy a kulcsfontosságú gyáregységekben fizetésemelés nélkül heti 29 óráról 33-ra növekedjen az üzemidő.
Viszonylagos sikerek
A szerény növekedést mutató piacon - elsősorban a Skoda és az Audi jó teljesítményének köszönhetően - a Volkswagen csoport a legfrisebb, októberi adatok szerint 20 százalékra tudta növelni európai piaci részesedését. Ennél jobban csak a Fiat teljesített a kontinensen.
Kettőjükön kívül csupán a Toyota tudott valamelyest előrelépni, a többi nagy gyártó - a Peugeot, a Renault, a GM és a Ford eladási számai és piaci részesedése is csökkent.
Az EU és a NATO is tudja, és nem tűri az ilyen viselkedést