Az MSZP országgyűlési képviselője, Józsa István csütörtöki sajtótájékoztatóján beszélt arról, hogy nem fizeti ki alvállalkozóit a Közgép. A politikus az MTI tudósítása szerint azt mondta, hogy a bíróságokon "tömegével vannak olyan keresetek, amelyek arról szólnak, hogy az elvégzett - esetenként 4-5 millió forintos - alvállalkozói munka után nem hajlandó kiegyenlíteni a számlát" a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó nagyvállalat. A Közgép még aznap reagált a kijelentésekre. Puskár Anett szóvivő azt közölte, hogy rágalmazás miatt jogi lépéseket tesznek, és hogy egyetlen alvállalkozói perük van folyamatban, amit egy olyan vállalkozás indított, amellyel a cég korábban minőségi kifogások miatt szerződést bontott.
Józsa István pénteken az Index kérdésére pontosította csütörtöki szavait. Azt mondta, hozzájuk jutottak el tömegesen magyar kis- és középvállalkozások panaszai, amelyek olyan súlyú ügyek, hogy azokból tömegesen indulhatnának perek. Valójában viszont nem indulnak, mert a cégek félnek, hogy aki szembemegy a Közgéppel, azt ellehetetlenítik az építőiparban, "de volt olyan panasz is, hogy az adóhatóság szállt rájuk". Azt mondta Józsa, hogy azt nem tudja, valójában hány per van, vagy van-e egyáltalán, csak az állítólag kárvallottak véleményét, súlyos panaszait ismeri. Konkrét panaszos céget annak érdekeire hivatkozva nem nevezett meg, azt pedig méltatlan eljárásnak mondta, hogy a problémát felvető politikust akarják beperelni. "Ha küldenek hozzám elégedett vállalkozókat, azt is el fogom mondani" - mondta.
Az Index által eddig elért cégvezetők mindenesetre elégedett vállalkozóknak tűntek. Volt, aki névvel, más név nélkül, de egységesen úgy nyilatkoztak, hogy nem voltak még soha fizetési problémái a Közgéppel, és más cégről sem hallottak, amelyet késve vagy a piaci ár alatt fizettek ki. A híd-, alagút-, felüljáró- és autópálya-építéssel foglalkozó Pannon Freyssinet Kft. illetékese, Pletka Orsi azt mondta, meglepődött, amikor csütörtökön közgépes fizetési késedelmekről hallott, "nincsenek ilyen tapasztalataink, jó a kapcsolat a cégeink között, és sosem volt hátralékos fizetés".
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban