Hiller István oktatási miniszter a Budapesti Corvinus Egyetemen rendezett vitában ismét elmondta, hogy szerinte a fejlesztési részhozzájárulás, vagyis a tandíj várhatóan növelni fogja a felsőoktatás színvonalát és versenyképességét.
Ebben sokkal kisebb a szakmai vita, mint ahogy a sajtóból kitűnik. Az éles vita politikai. Amennyiben a népszavazás ebben a kérdésben érvényes lesz, a kormány az emberek döntését végrehajtja - jelentette ki a miniszter.
Pokorni Zoltán, az Orbán-kormány oktatási minisztere szerint társadalmi kérdés, hogy kiket zár ki a felsőoktatásból a tandíj.
Ha úgy tetszik, akkor ez egy politikai probléma, amelyet le lehet pöckölni finnyásan az asztal sarkáról, hogy "fúj-fúj politika". Nem, az egy nagyon fontos társadalmi kérdés, hogy kik, milyen akadályok leküzdésével, hogyan juthatnak be az elitté válás kapujába és kik el zárják el ezt az utat - mondta a Fidesz alelnöke.
Abban mindkét fél egyetértett, hogy az általános iskolák felső tagozatán problémák vannak az oktatással.
Pokorni Zoltán azt mondta, érdemes megnézni, rendbe tehető-e a felső tagozat, majd kritizálta a Magyar Bálint korábbi oktatási miniszter által javasolt 6+6 osztályos iskolatípust.
Hiller István hangsúlyozta, hogy maga sem híve a 6+6-os rendszernek, de nem zárja ki, mert vannak esetek, amikor működhet, például az elit középiskolákban.
Hozzátette: a nemzetközi vizsgálatok eredményeiben a 10 és 15 éves tanulók eltérő teljesítménye azzal magyarázható, hogy bár a diákok megtanulnak írni, olvasni és számolni, de ez az alap nem elég szilárd ahhoz, hogy később biztonsággal lehessen rá építeni.
Hiller István és Pokorni Zoltán egyetértett abban, hogy a társadalmi különbségek újratermelése az oktatási rendszer egyik legégetőbb gondja.
A napokban nyilvánosságra hozott PISA-felmérés szerint, továbbra is a magyar oktatási rendszer őrzi meg leginkább a társadalmi különbségeket.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban