eur:
389.61
usd:
363.61
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

A Mézga család tanít a fogyasztóvédelemre

Az ismert rajzfilm, a Mézga család tagjai szerepelnek majd azokban a reklámfilmekben, amelyekkel az Európai Bizottság és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület hívja fel az állampolgárok figyelmét a jogaikra. A brüsszeli testület fogyasztóvédelmi biztosa Budapesten elmondta: a csütörtökön induló egymillió eurós kampány középpontjában az internetes vásárlással, a hibás termékek cseréjével és a hitelfelvétellel kapcsolatos jogok állnak.

Átszámolva több mint 250 millió forintot fordít az Európai Bizottság arra, hogy a magyarországi fogyasztók megismerjék az uniós, és az ennél is szigorúbb nemzeti fogyasztóvédelmi jogokat.

A testület fogyasztóvédelemért felelős tagja Budapesten elmondta: a magyaroknak tisztában kell lenniük a jogaikkal, és azzal is, hogy panasz esetén hova fordulhatnak, és mit követelhetnek; jelenleg azonban nem ez a helyzet.

"A 25-45 év közötti magyar állampolgárok fele nem tudja, mikor cserélhet vissza egy árut, 60 százalékának nincs elegendő információja arról, hogy ha egy termék vásárlásakor hitelt vesz fel, akkor a bank mit követelhet tőle, közel 70 százaléka pedig nem ismeri az online vásárlás szabályait, például, hogy az áru megérkezésétől számított 8 napon belül vissza lehet küldeni a terméket" - jelentette ki Megleva Kuneva az InfoRádióban.

A fogyasztóvédelmi biztos hozzátette: ezekben a témákban készítenek 11 kiadványt, és jövő tavaszig televíziós reklámokat is sugároznak, melyekben az ismert magyar rajzfilm, a Mézga család tagjai ismertetik meg a nézőket az uniós fogyasztóvédelmi jogokkal.

Papíron, tévében, interneten

A kampányt levezénylő Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szóvivője közölte: a kiadványokat a közműszolgáltatók ügyfélszolgálatain, kábeltelevíziós szolgáltatók irodáiban, bankokban és az egyik gyorsétteremlánc éttermeiben helyezik el.

Keszthelyi Nikolett hozzáfűzte: a kampányból az is kiderül majd, milyen szabályok vonatkoznak a leértékelt áruk cseréjére.

"Amikor leértékelt árut veszünk, azzal utasítanak vissza minket, hogy erre nincs garancia, mert leértékelt, de tudnunk kell, hogy erre is érvényesíteni tudjuk szavatossági jogainkat: a termék azon részeire, amelyre nem vonatkozik a leértékelés" - hívta fel a figyelmet a szóvivő.

A kiadványokon és a televíziós reklámokon kívül sok hirdetést láthatnak majd az állampolgárok az interneten is. Megleva Kuneva kitért arra, hogy Magyarországon a 2001-es 19 százalékról idén 52 százalékra nőtt az internet elterjedtsége, ami imponáló adat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×