Májustól az év végéig minden nap négy órán át gyorshajtókat és ittas vezetőket keresnek a rendőrök az ország legveszélyesebb útjain - jelentette be Komáromi Endre, az Országos Rendőr-főkapitányság főosztályvezetője.
A statisztikák azt mutatják, hogy már régóta szükség van egy ilyen koncentrált ellenőrzésre. Az Országos Balesetmegelőzési Bizottság titkára korábban az InfoRádióban arra figyelmeztetett, hogy az 1000 személyi sérüléses balesetre jutó halálozások száma Magyarországon még mindig 62-63. Angliában viszont csak 22-25, pedig ott sincs kevesebb autó - tette hozzá Kiss Csaba rendőr-alezredes.
Gyorshajtók és ittas vezetők
Magyarországon a legtöbb halálos balesetet a gyorshajtók okozzák, de sok személyi sérüléssel járó balesetet ittas vezetők idéznek elő. Mint mondta, uniós elvárás, hogy 2010-re a felére csökkenjen a halálos áldozatok száma a 2000-es adatokhoz képest, Magyarország azonban ezt nem fogja teljesíteni. A magyar politikusok épp ezért szerényebb célokat vázoltak, őt 30 százalékos csökkenést várnak.
A szakértő szerint, például Svédországban azért történik kevesebb közúti baleset, mert az egy sokkal fejlettebb közlekedési kultúrájú ország, ahol sokkal többen tartják be a közlekedési szabályokat.
A legfontosabb a biztonsági öv használata. Németországban és a skandináv államokban az autókban utazók 90 százaléka beköti magát. Ehhez képest Magyarországon a gépkocsivezetők fele sem nyúl az öv után, amikor beül az autójába.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat