Fűrész Gábor emlékeztetett arra, hogy a humor, illetve a gúny a politikai kommunikáció határmezsgyéjén nagyon régóta jelen van, a hatalom kifigurázása évszázadok óta része a politikai nyilvánosságnak.
A gúny a demokrácia előtt spontán módon a hatalommal szemben nyilvánult meg, a demokráciában viszont a pártok kifejezetten kommunikációs eszközként használják.
Ez megfigyelhető volt a tavaszi és látható a jelenlegi választási kampányban is - tette hozzá a szakértő.
Fűrész Gábor szerint Magyarországon központi kampányeszközként először a Fidesz-kormány utolsó évében, az SZDSZ használta a humort, a kormánnyal elégedetlenek körében sikerrel.
A humor akkor működik, ha egy kormánnyal szemben általános elégedetlenség van, ha viszont ez nincs így, vagy népszerű politikussal szemben használják, akkor egyes választói csoportoknál kifejezetten visszaüthet - emelte ki a kommunikációs szakember.
Fűrész Gábor hangsúlyozta: az iróniát leginkább a saját bázis motiválására használják, a bizonytalan szavazók felé azonban ez kétélű fegyver.