eur:
389.34
usd:
363.71
bux:
68123.99
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Budapest "kisvárosi kerületében" nehéz közlekedni

Soroksár sokak szerint ma is inkább kisvárosi jellegű település, mint nagyvárosi kerület. A fő problémákat a közlekedés, az iszapos Duna-ág, a saját temető hiánya és a rengeteg parlagfű jelenti. Az InfoRádió esti választási vitaműsorában a polgármester-jelöltek közül két független, de parlamenti pártok által támogatott kerületi politikus lesz a vendég.

Soroksárról a középkori történetíró, Anonymus "Surcusar" néven ír, ami a nyelvészek szerint sarkot és mocsaras folyót jelent.

A településből 1871-ben lett nagyközség, majd 1950-től az 1994-es szétválásig Soroksár Pesterzsébettel együtt alkotta Budapest XX. kerületét. A leválás óta a városrész Budapest XXIII. kerülete.

Soroksár, amely messze esik a belvárostól, máig őrzi kisvárosi jellegét. A politikai viharok ritkábbak, mint más kerületekben, ami nem is csoda, mert a képviselőtestület felét független vagy civil szervezetek által delegált képviselők adják.

Az önkormányzatot az 1994-es önállóvá válás óta Geiger Ferenc független polgármester vezeti.

A kisvárosi jelleggel jár, hogy Soroksár a Budapesti Rendőr-főkapitányság adatai szerint az egyik legbiztonságosabb kerület, valamint az is, hogy a nagy szabad földterületek miatt a főváros parlagfűvel legfertőzöttebb területe. Bár a gyomnövény irtásával évről évre jobban törődnek, még messze van az ideális állapot.

A kerületben a legnagyobb tiltakozást az váltotta ki, amikor az önkormányzat az egykori sváb temető helyén lakópark építésének engedélyezését tervezte, a civil tiltakozások után azonban a kerület letett a szándékáról. Azt viszont sokan kifogásolják, hogy Soroksárnak nincs önálló temetője, és piacra is más kerületbe kell járni.

Közlekedési gondok

Soroksár közlekedési problémáját elsősorban az jelenti, hogy kevés a kelet-nyugati útvonal az észak-déli irányú HÉV-vágányok miatt. A kerület főútja, a Grassalkovich út is egyre kevésbé birkózik meg az M0-ás felől érkező tranzitforgalommal.

A főváros hosszú távú közlekedési koncepciója szerint a keresztirányú közlekedést a Soroksárról induló Külső kerületi körút oldja majd meg, de ez egyelőre még csak a tervezőasztalon létezik.

Az M0-ás közelsége hasznot is hoz a kerületnek: itt épült fel az elmúlt években Közép-Európa legnagyobb logisztikai beruházása, a BILK, egy óriási raktárkomplexum, amely egy pályaudvar és egy rakodóállomás kombinációja.

Soroksár tömegközlekedése nagyrészt a ráckevei HÉV-en alapul, amely a tervek szerint egyszer majd a városközpont alatt átvezető, Szentendréig tartó 5-ös metró része lesz. Ha az átalakítás el is kezdődik a következő néhány évben, a kerület akkor is legfeljebb 10 év múlva érzi a hatását.

A kerület másik nagy, de kihasználatlan főútvonalának lehet tekinteni a Soroksári-Duna-ágat, amely azonban a lassú folyás miatt egyre jobban eliszaposodik. A folyóág kotrására több program indult, a megvalósulás azonban még szintén messze van.

Vitaműsor

Balog Barna, a Fidesz által támogatott független és Geiger Ferenc, a Soroksári Civil Szervezetek jelöltjének vitáját péntek este kilenckor, az InfoRádió választási vitaműsorunkban hallhatják élőben.

Balog Barnát támogatja még az '56-os Magyarok Világszövetsége, az Összefogás Soroksárért Egyesület, és a Fidelitas is. Geiger Ferencet az MSZP és az SZDSZ támogatja, valamint a Jobboldali Civil Szervezetek és a Soroksári Polgári Szövetség is.

Az Országos Választási Iroda honlapja szerint rajtuk kívül még Hegyi Péter Hunor indul a polgármesteri címért az MDF támogatásával, valamint Farkasfalvi József, az Együtt Soroksárért egyesület támogatásával.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Grád Ottó: a nagyobb árcsökkenésre a gázolajnál lehet majd számítani

Hétfőn 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát a Mol, szombattól egy rendkívüli változással még tovább csökkennek az árak itthon. A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint ez a bejelentés új helyzetet teremt a kiskereskedelmi piacon. A változáshoz valamilyen mértékben várhatóan minden töltőállomás alkalmazkodik majd és árakat csökkent - mondta az InfoRádiónak Grád Ottó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×