Az InfoRádió kérdésére, miszerint nem érez-e személyes felelősséget a nagykörúti villamos hibái miatt, a főpolgármester azt mondta: "Az én felelősségem az, hogy ha zavar van a főváros közlekedési vállalatának működésében, akkor közreműködjek annak elhárításában. Ezt a felelősséget vállalom, és megpróbálom annak lehetőségét csökkenteni, hogy a jövőben ilyen zavarok előforduljanak".
Demszky Gábor szerint ő mindent megtett annak érdekében, hogy a beruházás megfelelő finanszírozás mellett, megfelelő időben elindulhasson.
Nehéz független szakértőt találni
A városvezető emlékeztetett: először 2002-ben döntött a Fővárosi Közgyűlés a villamosok beszerzéséről, és ütemtervet is elfogadott; 2004-től pedig pontosan tudható milyen villamosok érkeznek, és ehhez milyen beruházásokra van szükség.
"Remélem, hogy a BKV vezetése mindezt feltárja a vizsgálóbizottság számára, és a vizsgálatnak köszönhetően megfelelő képet kapunk" - tette hozzá a főpolgármester.
Azzal kapcsolatban, hogy a BKV felügyelő bizottságának fideszes tagja elfogultsággal vádolta meg a vizsgálatot vezető egyetemi tanárt, Demszky Gábor azt mondta: nehéz lett volna olyan embert találni, aki még soha nem dolgozott a BKV-nak, és az illető nem egyedül, hanem egy szakmai stábbal végzi majd a vizsgálatot.
Az ellenzék másként látja
A fővárosi ellenzék részben vagy egészben Demszky Gábort tette felelőssé a nagykörúti villamos-infrastruktúra felújításának zavaraiért. Az MDF szerint az átépítés a főpolgármester választási kampányának lett az áldozata.
Tarlós István, a Fidesz és szövetségeseinek főpolgármester-jelöltje korábban azt mondta: a hibasorozat annyiban Demszky Gábor felelőssége, hogy a főváros részvénytársaságáról van szó; az elrendelt vizsgálat pedig arra emlékeztette Tarlós Istvánt, amikor a főpolgármester dudálással tüntetett a kátyúk ellen.
Demszky Gábor a BKV vezetését tette felelőssé a hibákért. A városvezető minősíthetetlennek és felelőtlennek nevezte a BKV eljárását az ügyben.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel