Új nyomkövetőket dobott a piacra a Bluetooth-os tárgykeresők egyik vezető gyártója, a Tile. Az új eszközök leghasznosabb funkciója, hogy egyfajta pánikgombként használhatók, ugyanis SOS-riasztásokat lehet velük küldeni, és segítségükkel bármikor értesíteni lehet a barátokat, a családot vagy a segélyszolgálatokat – írja az Origo.
A 2024-es Tile Pro, Tile Mate, Tile Slim és Tile Sticker az első új termékek azóta, hogy a Life360 három évvel ezelőtt felvásárolta a céget. A legújabb nyomkövetők hangosabban csengenek, jobb vízállósággal rendelkeznek, de a hitelkártya, a kulcstartó és a matrica verzió is nagyjából azonos méretű és súlyú maradt.
Ugyan precíziós nyomkövetést biztosító UWB-jeleket nem érzékelnek az új kütyük, de a Tile Sticker kivételével az eddigiekhez képest további 100 lábnyi távolságból elérhető Bluetooth-jelet kínálnak.
A teljes elérhető távolság így a Tile és a Mate esetében 350 láb (91,44 méter), a Prónál pedig 500 láb (152,4 méter), a megnövelt táv pedig rendkívül hasznos lehet, ha az új vészjelzéseket használnánk.
Az eszközzel eddig is meg lehetett csörgetni a telefonokat, ha kétszer megérintették a rajta lévő gombot, mostantól viszont a háromszori megérintés választhatóan „SOS Alert” riasztást küldhet. Ilyenkor 15 másodperces visszaszámlálás indul el, majd szöveges üzeneteket és push-értesítéseket küld a vészhelyzeti kapcsolattartóknak, és még a Tile vészhelyzeti diszpécserközpontjával is kapcsolatba léphet – ha előfizetünk a Life360 Gold csomagra, melyért havonta 14,99 dollárt kell fizetni.
Az SOS-riasztás a Life360 egy már meglévő funkciója, amely távolról elindítható Bluetooth-on keresztül a Tile gombjával, vagyis a telefonunkat párosítani kell az alkalmazással, és a közelben kell tartanunk, hogy működjön.
Abban az esetben, ha a Gold- vagy Platinum-tagsággal rendelkezők riasztást indítanak, a sürgősségi diszpécserek felhívják az érintetettet, hogy felmérjék a helyzetet, és szükség esetén értesítik a rendőrséget vagy a mentőket. Ha az érintett nem válaszol, a diszpécser automatikusan felveszi a kapcsolatot a helyi hatóságokkal. A diszpécserek addig hívják a Circle-tagokat és a vészhelyzeti kapcsolattartókat is, amíg valaki nem válaszol, és tájékoztatják őket arról, hogy a sürgősségi szolgálatot a tag tartózkodási helyére küldték.