Az uniós biztos elmondta, az európaiak telefonjukon egyetlen kattintással igazolhatják majd személyazonosságukat, életkorukat, és dokumentumokat oszthatnak meg európai digitális irattárcájukból.
Az online szolgáltatásokhoz nemzeti digitális személyazonosságuk révén férhetnek hozzá, amelyet Európa-szerte el fognak ismerni. Többletköltségek nélkül és akadálymentesen fogja lehetővé tenni az ügyek intézését, legyen szó lakásbérlésről vagy bankszámlanyitásról valamely másik európai országban - közölte.
Thierry Breton belső piacért felelős biztos elmondta, a digitális irattárcák új lehetőséget kínálnak a különféle szolgáltatásokhoz szükséges adatok tárolására és használatára, a repülőtéren történő ellenőrzéstől kezdve a gépkocsibérlésig. Az új rendelet értelmében a tagállamok olyan digitális irattárcákat kínálhatnak az állampolgárok és a vállalkozások számára, amelyek összekapcsolhatják nemzeti digitális személyazonosságukat más igazoló dokumentumokkal, például vezetői engedéllyel, diplomákkal vagy bankszámlákkal. A digitális igazolvány lehetővé fogja tenni az európaiak számára azt is, hogy anélkül férjenek hozzá online szolgáltatásokhoz, hogy magánkézben lévő azonosítási módszereket kellene használniuk vagy szükségtelenül kellene megosztaniuk személyes adatokat. Teljes mértékben a digitális irattárca tulajdonosa rendelkezik arról, hogy milyen adatot oszt meg - közölte.
Összegzése szerint az európai digitális személyazonosság bárki számára elérhető lesz, aki használni kívánja. Széles körben lesz használható a felhasználók azonosítására vagy bizonyos személyes igazoló dokumentumaik helyett a célból, hogy EU-szerte hozzáférhessenek a köz- és magánszolgáltatásokhoz. A digitális irattárcák lehetővé fogják tenni az emberek számára, hogy eldöntsék, mely személyes adataikat és tanúsítványaikat kívánják megosztani, és nyomon követhessék a megosztott adatokat. A felhasználói ellenőrzés segíti azt biztosítani, hogy a felhasználó csak olyan információkat osszon meg, amelyek feltétlenül szükségesek - tette hozzá az uniós biztos.