eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Az Ethiopian Airlines etióp légitársaság egyik Boeing 737-es gépe az addisz-abebai Bole Nemzetközi Repülőtéren 2019. március 10-én. A táraság ezzel azonos típusú, az etióp fővárosból, Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő Boeing 737-es gépe 157 emberrel a fedélzetén Addisz-Abebától mintegy 60 kilométerre lezuhant.
Nyitókép: MTI/EPA/STR

Újabb országban állították le a Boeing 737-esek repülését a tragédia után

Az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország is csatlakozott azokhoz az országokhoz, amelyeknek hatóságai nem engedik repülni a Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépeket az etióp légitársaság gépének vasárnapi, illetve az indonéz Lion Air egy járatának tavaly októberi katasztrófája miatt. A Boeing továbbra is biztonságosnak ítéli a gépet.

A típus repülési tilalmáról korábban Etiópia, Indonézia, Kína, Mexikó, Szingapúr, Dél-Afrika, Argentína és a Kajmán-szigetek döntött. Kedd délután a brit, a német, az ír, a francia, a norvég, a holland és az osztrák légügyi hatóság is a közösségi médiában közölte: kitiltja országa légteréből a Boeing 737 MAX-okat, így azok sem induló, sem érkező, sem átrepülő járatot nem teljesíthetnek. Több légitársaság gépét út közben érte a hír,

a Turkish Airelines és a Norwegian gépei visszafordultak a kiinduló repülőtérre.

A Norwegian Air Shuttle, illetve az Icelandair a hírekre reagálva közölte, további intézkedésig elővigyázatosságból nem adja forgalomba a 737 MAX-okat.

Az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság (FAA) hétfőn bejelentette, hogy módosításokat írt elő a Boeing repülőgépgyártó cégnek az Etiópiában balesetet szenvedett repülőgép típusára, de nem állítja le e gépek repülését.

A módosítások a Boeing 737 MAX 8 és a 737 MAX 9 típusú repülőgépeket érintik. E repülőgépek ellenőrző rendszerén kell módosításokat végrehajtani legkésőbb áprilisig. A Boeingnek frissítenie kell az ilyen típusú repülőgépeket vezető pilótái jelenleg forgalomban lévő kiképző könyveit is.

A Boeing az európai országok kitiltása után közleményében azt írta, tiszteletben tartják a döntést, de mivel az amerikai hatóságok továbbra is biztonságosnak ítélik a típust, ezért nem kényszeríti földre a MAX-okat. Jelezték, hogy

a repülésirányító szoftverhez heteken belül frissítést adnak ki.

India szigorú biztonsági előírásokkal, de szintén engedi repülni a gépeket, és kedden az egyesült arab emírségekbeli FlyDubai is bejelentette, hogy az amerikai légügyi hatóság ajánlásának áttekintése után újra repülhetnek Boeing 737 Max 8-as és 9-es típusú gépei.

Az ausztrál polgári repülési hatóság (CASA) kedden jelentette be az ideiglenes repülési tilalmat a Boeing 737 MAX 8-as típusú repülőgépekre. Egyetlen ausztrál légitársaság sem üzemeltet ilyen típusú gépet, így a döntés egyedül a két ilyen géppel rendelkező, ausztráliai járatokat is teljesítő Fiji Airways légitársaságot érinti. Az Ausztráliába szintén járatokat indító szingapúri SilkAir már korábban döntött ilyen gépeinek repülési tilalmáról.

A Yonhap hírügynökség jelentése szerint a dél-koreai Eastar Jet fapados légitársaság ugyancsak leállította ideiglenesen két Boeing 737 Max 8-asát.

Az Aeromexico mexikói légitársaság hat Boeing 737 Max 8-as gépe a vizsgálatok lezárultáig ugyancsak nem repülhet.

Az argentin pilóták egyesülte azt tanácsolta tagjainak, hogy ne vezessék a Aerolineas Argentina flottájába tartozó öt ilyen típus egyikét sem, amíg biztonságos működésük nem garantált. Az Aerolineas Argentina időközben bejelentette, nem engedi a gépeket felszállni.

Malajzia, Szingapúr és Omán szintén bejelentette, hogy nem fogad és nem indít ilyen gépeket.

Az etióp légitársaság, a kínai polgári légiforgalmi hatóság és a Cayman Airways karibi légitársaság hétfőn jelentette be, hogy a szerencsétlenül járt típusból egyelőre egyik sem repülhet. Indonézia is aznap döntött a repülési tilalomról.

Az etióp légitársaság Nairobiba induló Boeing 737 MAX 8-as gépe röviddel felszállás után zuhant le vasárnap Addisz-Abebától 45 kilométerre, Bishoftu település térségében, fedélzetén nyolcfős személyzettel és a több mint 30 országból származó 149 utassal. A szerencsétlenséget senki nem élte túl. Egy azonos típusú gép, amelyet a Lion Air indonéz légitársaság üzemeltetett, tavaly október 29-én a Jávai-tengerbe zuhant, 189 ember halálát okozva.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×