A 4iG Csoport a hazai piacon elsőként vezeti be az Elisa Polystar Zero-Touch NOC termékén alapuló megoldását a hálózatfelügyeleti folyamatok automatizálására. A megoldás célja a hálózatüzemeltetés magasabb szintű biztosítása, ezáltal pedig az ügyfélélmény javítása. A 4iG Csoporttal kötött szerződés értelmében az Elisa Polystar a magyar leányvállalatok közül elsőként a Vodafone Magyarországnál vezeti be az iparágban csúcsminőséget képviselő adatoperációs Zero-Touch NOC megoldásait. A finn cég innovatív megoldásai lehetővé teszik a szolgáltató számára, hogy olyan nyílt architektúrát építsen ki, amely több hálózati forrásból nyeri az adatokat, lehetővé téve azok integrált kezelését – közölte a 4iG.
Mint írják, a beérkező adatokat a megoldás hiba jellegű esemény után kutatva folyamatosan monitorozza, így emberi beavatkozás nélkül képes a felmerülő problémák előrejelzésére, a kialakult hibák felderítésére és adott esetben azok megoldására is, ezzel lehetővé téve az üzemeltetők számára a hibakezelési folyamataik automatizálását. A megoldás képes automatikusan hibajegyet generálni az önállóan felismert problémákra, amelyek így azonnal a megfelelő kezelőcsapathoz kerülnek, akik meg kezdhetik a hiba elhárítását.
Az Elisa saját finnországi hálózatában alkalmazott zártkörű virtuális hálózatfelügyeleti megoldás a riasztások 100 százalékát képes kezelni, ami a hálózatiincidensek 71 százalékos csökkenését és 79 százalékkal gyorsabb kezelését eredményezi.
„Az Elisa Polystarral való együttműködés fontos mérföldkő a 4iG Csoport és a Vodafone Magyarország életében egyaránt, mivel a jövő az olyan automatizált hálózatoké, amelyek gyorsaságot és megbízhatóságot kínálnak ügyfeleinknek” – mondta el Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója. „A telekommunikációs iparág dinamikusan változik, mi pedig szeretnénk ennek a változó környezetnek az élvonalában elhelyezkedni, hogy az ügyfeleink számára a lehető legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújthassuk.”
„Az Elisa Polystar elkötelezett amellett, hogy olyan felhő alapú megoldások sorát kínálja, amelyek a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és az egyedi adatkezelési eszközökkel a teljesen önműködő hálózatokhoz járulnak hozzá” – nyilatkozta Anssi Okkonen, az Elisa Polystar vezérigazgatója. „A távközlés területén meglévő tapasztalataink, automatizálási területen szerzett tudásunk és a komplexitás kezelésének képessége miatt élen járunk a hálózatfelügyelet területén. Nagy öröm számunkra, hogy a 4iG Csoporttal együttműködve biztosíthatjuk ezeket a megoldásokat.”
A 4iG Csoport és az Elisa Polystar képviselői a Barcelonában megrendezett Mobile World Congress konferencián egyeztettek a jövőbeli vízióról: a hálózatfelügyelet következő mérföldkövét a mesterséges intelligencia jelenti, mely a gépi tanulás segítségével képes lesz önállóan azonosítani és megoldani a keletkező hibákat, elérhetővé téve egy magasabb szintű működési modellt a cégek számára.