eur:
394.35
usd:
370.31
bux:
65125.52
2024. április 22. hétfő Csilla, Noémi
Electronic motherboard rendering
Nyitókép: Getty Images/Weiquan Lin

Automatizálja hálózatfelügyeleti rendszereit a 4iG

Az Elisa Polystar nemzetközi szoftvercéggel működik együtt a hálózatfelügyelet automatizálása kapcsán a 4iG Csoport. A két vállalat automatizált hálózatüzemeltetési- és felügyeleti rendszer bevezetéséről írt alá együttműködési szerződést. Az együttműködés első fázisában az innovatív megoldást elsőként a Vodafone Magyarországnál vezetik be.

A 4iG Csoport a hazai piacon elsőként vezeti be az Elisa Polystar Zero-Touch NOC termékén alapuló megoldását a hálózatfelügyeleti folyamatok automatizálására. A megoldás célja a hálózatüzemeltetés magasabb szintű biztosítása, ezáltal pedig az ügyfélélmény javítása. A 4iG Csoporttal kötött szerződés értelmében az Elisa Polystar a magyar leányvállalatok közül elsőként a Vodafone Magyarországnál vezeti be az iparágban csúcsminőséget képviselő adatoperációs Zero-Touch NOC megoldásait. A finn cég innovatív megoldásai lehetővé teszik a szolgáltató számára, hogy olyan nyílt architektúrát építsen ki, amely több hálózati forrásból nyeri az adatokat, lehetővé téve azok integrált kezelését – közölte a 4iG.

Mint írják, a beérkező adatokat a megoldás hiba jellegű esemény után kutatva folyamatosan monitorozza, így emberi beavatkozás nélkül képes a felmerülő problémák előrejelzésére, a kialakult hibák felderítésére és adott esetben azok megoldására is, ezzel lehetővé téve az üzemeltetők számára a hibakezelési folyamataik automatizálását. A megoldás képes automatikusan hibajegyet generálni az önállóan felismert problémákra, amelyek így azonnal a megfelelő kezelőcsapathoz kerülnek, akik meg kezdhetik a hiba elhárítását.

Az Elisa saját finnországi hálózatában alkalmazott zártkörű virtuális hálózatfelügyeleti megoldás a riasztások 100 százalékát képes kezelni, ami a hálózatiincidensek 71 százalékos csökkenését és 79 százalékkal gyorsabb kezelését eredményezi.

„Az Elisa Polystarral való együttműködés fontos mérföldkő a 4iG Csoport és a Vodafone Magyarország életében egyaránt, mivel a jövő az olyan automatizált hálózatoké, amelyek gyorsaságot és megbízhatóságot kínálnak ügyfeleinknek” – mondta el Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója. „A telekommunikációs iparág dinamikusan változik, mi pedig szeretnénk ennek a változó környezetnek az élvonalában elhelyezkedni, hogy az ügyfeleink számára a lehető legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújthassuk.”

„Az Elisa Polystar elkötelezett amellett, hogy olyan felhő alapú megoldások sorát kínálja, amelyek a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és az egyedi adatkezelési eszközökkel a teljesen önműködő hálózatokhoz járulnak hozzá” – nyilatkozta Anssi Okkonen, az Elisa Polystar vezérigazgatója. „A távközlés területén meglévő tapasztalataink, automatizálási területen szerzett tudásunk és a komplexitás kezelésének képessége miatt élen járunk a hálózatfelügyelet területén. Nagy öröm számunkra, hogy a 4iG Csoporttal együttműködve biztosíthatjuk ezeket a megoldásokat.”

A 4iG Csoport és az Elisa Polystar képviselői a Barcelonában megrendezett Mobile World Congress konferencián egyeztettek a jövőbeli vízióról: a hálózatfelügyelet következő mérföldkövét a mesterséges intelligencia jelenti, mely a gépi tanulás segítségével képes lesz önállóan azonosítani és megoldani a keletkező hibákat, elérhetővé téve egy magasabb szintű működési modellt a cégek számára.

Címlapról ajánljuk
Somkuti Bálint: pénz lesz Ukrajna támogatására, csak fegyver és lőszer nem

Somkuti Bálint: pénz lesz Ukrajna támogatására, csak fegyver és lőszer nem

Az amerikai képviselőház hosszú viták után szombaton elfogadta az Ukrajnának, Izraelnek és Tajvannak szánt 95 milliárd dolláros segélycsomagról szóló törvényjavaslatot. A Mathias Corvinus Collegium Geopolitikai műhelyének kutató tanára szerint a szállítási képesség okozhatja a legnagyobb problémát Ukrajnának.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×