„A tavaszi leállások miatt csökkent az új autók kínálata, és a vásárlók is óvatosabban akartak költekezni, ezért figyelmük 2020 során a használt autók felé fordult” – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A határok lezárása különösen tavasszal a használtautó-importban is komoly visszaesést okozott. Azoknak tehát, akik tavaly akarták lecserélni autójukat, a korábbinál nagyobb hányada találta meg a belföldi használtautó-piacon a következő gépkocsijukat. Ez a pótlólagos kereslet elegendő volt ahhoz, hogy
a pótlólagos kereslet elegendő volt ahhoz, hogy a koronavírus hatásai ellenére az előző évi rekordszint közelében tartsa a forgalmat 2020-ban is.
Lassú cserélődés a toplistán
A belföldi használtautó-piacon 2020-ban is hat márka autói biztosították a teljes forgalom több mint felét. Az első helyen továbbra is az Opel áll több mint 12 százalékkal, miközben a Volkswagen 10 százalék feletti részarányával megerősítette második helyét. A harmadik helyen található Suzuki az éves forgalomból 9 százalékot tudhat magáénak. A Ford a negyedik helyen áll 8 százalékkal. Az ötödik és hatodik pozícióban az előző évben helyet cserélt a BMW és a Renault: míg az előbbi 6 százalék fölé tornászta jelenlétét a hazai használtautó-piacon, az utóbbi már csak közelíti ezt a szintet.
„A piaci elemzőkkel egyetértve arra számítunk, hogy az autópiaci helyzet fokozatosan, az év közepére normalizálódhat. A főként a második félévre várható általános konjunktúra pozitív hatással lesz majd az autópiac valamennyi szegmensére. Az újautó-eladások és a használtimport újbóli felfutása jelentősen frissítheti majd a hazai használtautó-piacot is, ezért
van rá esély, hogy 2021-ben e szegmens forgalma megközelíti, vagy akár kevéssel meg is haladja a 2019-ben beállított 808 ezres csúcsot”
– ad előrejelzést a JóAutók.hu szakértője.