Az online csalások, kibertámadások megnövekedett száma miatt adott ki figyelmeztetést a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság. Az NKFH szerint a magyar ügyfelek a kiberbűnözés miatt évente nyolcmilliárd forintnyi kárt szenvednek el - írja a blikk.hu.
A hatóság szerint az elmúlt hetekben főként a Netflix előfizetői, a WizzAir utasai a Google felhasználói és az MBH Bank ügyfelei voltak célkeresztben. A napokban ismét több jelentős kibertámadás is történt, a csalók az ismert cégek nevével visszaélve próbálták megszerezni a fogyasztók adatait, pénzét.
Például a Netflix esetén magyar nyelvű, de nyelvtanilag helytelen, ékezetek nélküli SMS-ben próbálták rávenni az adataik megadására.
Ám ha a felhasználó a mellékelt hivatkozásra kattint, akkor nem a szolgáltató weboldalára, hanem a csalók által létrehozott, megtévesztő felületre jut. A csalók ebben az esetben nem a bankok és szolgáltatók rendszereit törik fel, de a megszerzett valódi adatokkal már ezeket tudják használni.
Az elkövetők egyre professzionálisabban, hiteles megjelenésű üzenetekkel és honlapokkal dolgoznak, így még a tapasztaltabb felhasználók is könnyen áldozatul eshetnek a bűnözőknek. Az elmúlt hetekben hasonló módszerekkel próbálták meg átverni az MBH Bank ügyfeleit, a Google felhasználóit és a WizzAir utasait, olykor sikeresen.
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság elnöke, Német-Weingartner Lilla újra arra figyelmeztetett, hogy soha ne adjuk meg személyes vagy banki adatainkat ismeretlen forrásból érkező megkereséseken, linkeken keresztül.







